... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
علم و تکنولوژي ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - 10:29 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

نمایش هیجان انگیز با تراشه مغزی شرکت ایلان ماسک/ ویدئو

در فیلم می‌توان نولند آربو، شناگر ۲۹ ساله، را که در یک سانحه شیرجه از ناحیه شانه به پایین فلج شده دید، که با استفاده از دستگاه شرکت نورالینک روی لپ‌تاپ خود مشغول جابه‌جا کردن مکان‌نما (کِرسِر) است.

سیاست شرق _ایلان ماسک، یک نمایش زنده را به نمایش گذاشت که در آن یک بیمار، یک موس کامپیوتر را کنترل می کرد و با استفاده از ایمپلنت مغزی شطرنج بازی می کرد.

به نقل از بلومبرگ، نورالینک، شرکت داده‌محور ایلان ماسک، که تخصص آن کار گذاشتن ریزتراشه در بدن انسان برای برقراری ارتباط بین مغز و کامپیوتر است، ویدئویی زنده از اولین بیمار دریافت‌کننده این نوع ریز‌تراشه در حال بازی شطرنج آنلاین منتشر کرد.

در فیلم می‌توان نولند آربو، شناگر ۲۹ ساله، را که در یک سانحه شیرجه از ناحیه شانه به پایین فلج شده دید که با استفاده از دستگاه شرکت نورالینک روی لپ‌تاپ خود مشغول جابه‌جا کردن مکان‌نما (کِرسِر) است.

در ویدئوی منتشر شده( اینجا )، یک مرد فلج می تواند به طور مستقل با استفاده از قدرت ذهن خود مکان نما را روی صفحه کامپیوتر حرکت دهد.

ایلان ماسک، مالک این کمپانی، ماه گذشته خبر داده بود که آقای آربو که عمل جراحی کاشتن ریز‌تراشه در مغز او در ماه ژانویه انجام شده می‌تواند تنها با فکر کردن ماوس کامپیوتر را کنترل کند.

آقای آربو در بخشی از ویدئويی که در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) پخش شد با اشاره به روند کاشت ریز‌تراشه در مغز خود می‌گوید: «عمل جراحی خیلی ساده بود. یک روز بعد از عمل از بیمارستان مرخص شدم. هیچ گونه اختلال شناختی و ذهنی هم ندارم.»

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »