... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - 10:14 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0

واکنش اتحادیه اروپا به اهانت به قرآن در سوئد

سوزاندن قرآن یا هر کتاب مقدس دیگری، توهین آمیز، بی احترامی و اقدامی تحریک آمیز عنوان شده و آمده است که تظاهرات نژادپرستی، بیگانه هراسی و عدم تحمل مرتبط با آن جایی در اروپا ندارد.

سیاست شرق _ اتحادیه اروپا در بیانیه ای درباره هتک حرمت به قرآن در کشور سوئد اعلام کرد: «این اقدام، به هیچ وجه، انعکاس‌دهنده نظرات اتحادیه اروپا نیست.»

در بیانیه‌ای که در وبسایت این نهاد منتشر شده، اتحادیه اروپا، هتک حرمت قران را رد و اعلام کرده «این اقدام به هیچ وجه انعکاس‌دهنده نظرات اتحادیه اروپا نیست.»

در بخش دیگری از این بیانیه، سوزاندن قرآن یا هر کتاب مقدس دیگری، توهین آمیز، بی احترامی و اقدامی تحریک آمیز عنوان شده و آمده است که تظاهرات نژادپرستی، بیگانه هراسی و عدم تحمل مرتبط با آن جایی در اروپا ندارد.

اتحادیه اروپا با ابراز تاسف از اینکه این اقدام هم زمان با عید قربان صورت گرفته است، تصریح کرد که به دفاع از آزادی مذهب، عقیده و آزادی بیان در خارج و داخل از این بلوک، ادامه می‌دهد. «اکنون زمان آن است که برای درک و احترام متقابل و جلوگیری از تشدید بیشتر در کنار هم باشیم.»

گفتنی است که پلیس سوئد روز چهارشنبه ۷ تیر، برای فردی که قصد قرآن سوزی داشت، مجوز صادر کرد،. این اقدام در حضور جمعیتی حدود ۲۰۰ نفری و در مقابل مسجد اصلی استکهلم انحام شد؛ اقدامی که توسط کشورهای اسلامی، به شدت محکوم شده است

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »