... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - 8:13 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
در سفری از پیش اعلام نشده؛

رئیس جمهوری ونزوئلا، وارد عربستان سعودی شد

نیکلاس مادورو قرار است که در جریان سفر خود به عربستان سعودی، با ملک سلمان پادشاه و محمدبن سلمان ولیعهد این کشور دیدار و گفتگو کند.

سیاست شرق _ نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، روز دوشنبه ۵ ژوئن (۱۵ خرداد)، در سفری از پیش اعلام نشده، به هدف تقویت روابط دو جانبه با عربستان سعودی، وارد جده شد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، عربستان سعودی در راستای گسترش روابط دیپلماتیک خود، روز دوشنبه ۵ ژوئن (۱۵ خرداد)، میزبان نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا شد.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی(واس) اعلام کرد که نیکلاس مادورو در فرودگاه جده مورد استقبال شاهزاده بدر بن سلطان معاون فرماندار منطقه مکه و دیگر مقامات این کشور قرار گرفته است.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی به دلایل سفر رئیس جمهوری ونزوئلا اشاره‌ای نکرده است اما این کشور عضو اوپک، در گذشته به دنبال هماهنگی با عربستان سعودی در زمینه کاهش بهای نفت و تحریم‌های ایالات متحدۀ آمریکا علیه خود بوده است.

همچنین نیکلاس مادورو، یک روز قبل از آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا برای گفتگو با رهبران سعودی به عربستان سفر کرده است.

خبرگزاری رویترز نوشته است که رئیس جمهوری ونزوئلا یکی دیگر از دشمنان ایالات متحده است که از عربستان سعودی بازدید می‌کند؛ زیرا ریاض در حال بازسازی روابطش بدون رضایت و تأیید آمریکا متحد دیرینه‌ خود است.

به گزارش سیاست شرق، عربستان سعودی در ماه‌های گذشته روابط دیپلماتیک خود را با جمهوری اسلامی ایران، سوریه، حزب الله لبنان و جنبش حماس احیا کرده و همکاری‌ها با چین و روسیه را نیز تقویت کرده است.

نیکلاس مادورو قرار است که در جریان سفر خود به عربستان سعودی، با ملک سلمان پادشاه و محمدبن سلمان ولیعهد این کشور دیدار و گفتگو کند.

با این حال، به نظر نمی رسد که ریاض به عنوان متحد واشینگتن در منطقه خاورمیانه، چنین سیاست هایی را بدون اطلاع کاخ سفید انجام دهد. سیاست هایی که می توانند، روابط بین ریاض و واشینگتن را دچار چالش های جدی نماید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »