... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - 10:10 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

افتتاح دهمین کنفرانس تجاری اعراب و چین با عنوان: همکاری برای رفاه

بن فرحان: این کنفرانس فرصتی برای تقویت و تحکیم دوستی تاریخی اعراب و چین، ساختن آینده ای مشترک است که ما را به عصر جدیدی می برد که به نفع مردم و حفظ صلح و توسعه در جهان است.

سیاست شرق _ فیصل بن فرحان، وزیرخارجه عربستان ، امروز یکشنبه، دهمین کنفرانس تجاری اعراب و چین را در ریاض، با موضوع “همکاری برای رفاه” افتتاح کرد.

به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی « واس»، وزیر امور خارجه عربستان بر تمایل ولیعهد این کشور برای ارتقای سطح همکاری برای دستیابی به نتایجی که شایسته مشارکت طولانی مدت و پیشرفته بین کشورهای عربی و جمهوری خلق چین در همه زمینه های سرمایه گذاری حیاتی باشد، تاکید کرد.

بن فرحان در این کنفرانس گفت: این کنفرانس فرصتی برای تقویت و تحکیم دوستی تاریخی اعراب و چین، ساختن آینده ای مشترک است که ما را به عصر جدیدی می برد که به نفع مردم و حفظ صلح و توسعه در جهان است.

او افزود: موضوع کنفرانس بر اهمیت، پتانسیل، سازگاری و چشم انداز مشترکی که زیربنای سرمایه گذاری و روابط تجاری بین جهان عرب و چین است و همچنین به تبادل تجربه و گشودن فرصت های جدید برای رشد و سرمایه گذاری برای دستیابی به رفاه و پیشرفت برای مردم منطقه و جهان، کمک می کند.

چین گانگ، وزیر خارجه چین نیز گفت: سفر موفقیت آمیز شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به ریاض، در دسامبر ۲۰۲۲ باعث تقویت بیشتر روابط سیاسی، اقتصادی، سرمایه گذاری و تجاری بین دو کشور دوست شد. این سفر همزمان با آغاز اولین اجلاس سران کشورهای عربی و چین و شورای همکاری خلیج فارس بود که هر دو منجر به امضای چندین توافقنامه و یادداشت تفاهم به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد دلار شد.

به گفته وزیر امور خارجه چین، پکن بزرگترین شریک تجاری کشورهای عربی است. حجم مبادلات تجاری بین دو طرف در سال ۲۰۲۲ به ۴۳۰ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال ۲۰۲۱ رشد ۳۱ درصدی را نشان می دهد.

وزیر چین همچنین اظهار داشت: پادشاهی عربستان سعودی ۲۵ درصد از کل حجم مبادلات تجاری بین چین و کشورهای عربی را تشکیل می دهد که در سال ۲۰۲۲ به ۱۰۶.۱ میلیارد دلار رسید که ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۱ نشان می دهد.


انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »