... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - 4:38 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سفر رئیس جمهور چین به عربستان سعودی

شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین طی مقاله‌ای در روزنامه ریاض، سفرش به عربستان سعودی را آغاز مرحله نوینی در روابط چین با جهان عرب خواهد بود.

سیاست شرق _ محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، صبح امروز پنجشنبه، از رئیس جمهوری چین به‌طور رسمی در این کشور استقبال کرد؛ رئیس جمهوری چین روز گذشته برای سفری سه روزه وارد عربستان شده بود.

به نقل از خبرگزاری رسمی «واس»، این سفر به دعوت ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی و با هدف تحکیم روابط تاریخی و مشارکت راهبردی ویژه میان دو کشور انجام می‌شود.

در این سفر، نشست سران سعودی و چین به ریاست ملک سلمان و شی جین پینگ و با حضور ولیعهد این کشور برگزار خواهد شد.

قرار است در این سفر سه اجلاس مهم میان « عربستان سعودی – چین»، «رهبران کشورهای عربی خلیج فارس – چین» و «رهبران کشورهای عربی -چین» با حضور بیش از ۳۰ رهبر و سازمان بین‌المللی برگزار شود.

در همین رابطه، شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین طی مقاله‌ای در روزنامه ریاض، سفرش به عربستان سعودی را آغاز مرحله نوینی در روابط چین با جهان عرب خواهد بود.

رئیس جمهوری چین، با اشاره به روابط تاریخی جهان عرب و چین گفت که کشورهای عربی در بلوک کشورهای در حال توسعه قرار دارند.

او در این مقاله نوشت، پکن بزرگترین شریک تجاری شورای همکاری خلیج فارس و بزرگترین واردکننده محصولات تجاری آن است ‌و گفته است که سعودی دستاوردهای مهمی در متنوع‌کردن منابع اقتصادی و اجتماعی کسب کرده است.

شی جین پینگ با تقدیر از ابتکار عمل‌های زیست‌محیطی عربستان سعودی از جمله «خاورمیانه سبز» و «سعودی سبز» تاکید کرد که پکن از تلاش‌ها جهت حفظ استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورهای عربی حمایت می‌کند.

پیش از این، مقامات آمریکا نسبت به افزایش قدرت و نفوذ چین در جهان، هشدار داده بودند.(بیشتر بخوانید)

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »