... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - 2:25 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

نخست وزیر قطر گفت: روابط با چین، به آمریکا آسیب نمی رساند

نخست وزیر قطر: قطر روابط خود را با ایالات متحده و چین متعادل می کند و روابط با یکی از آنها، به دیگری آسیب نمی رساند.

سیاست شرق _ شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر می گوید که، قطر روابط خود را با ایالات متحده و چین متعادل می کند و روابط با یکی از آنها، به دیگری آسیب نمی رساند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، نفوذ فزاینده چین در خلیج فارس، ایالات متحده را عصبی کرده است – موضوعی که این هفته با دعوت از عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای پیوستن به پکن در گروه کشورهای بریکس مورد توجه قرار گرفت .

نخست وزیر قطر که روز جمعه در سنگاپور سخنرانی می کرد، این اظهارات را در پاسخ به این سوال که چگونه کشورش روابط خود را با هر دو قدرت جهانی مدیریت می کند، عنوان نمود.

وی سوال دیگری از سوی حضار مبنی بر اینکه فروش رو به رشد تسلیحات دفاعی چین به خاورمیانه می تواند بر روابط امنیتی منطقه با واشنگتن تأثیر بگذارد را رد کرد.

وی با بیان اینکه کشورش ائتلاف دفاعی قوی با واشنگتن دارد، گفت: ما از هرگونه همکاری با هر یک از کشورها استقبال می کنیم، اما هیچ یک از روابط ما با کشور خاصی، به قیمت کشور دیگری تمام نمی شود.

انتهای پیام

نفوذ فزاینده چین در خلیج فارس، ایالات متحده را عصبی کرده است – موضوعی که این هفته با امضای عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای پیوستن به پکن در گروه کشورهای بریکس مورد توجه قرار گرفت .

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »