... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - 3:16 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سی ان ان: مردم، واقعا نمی خواهند که جو بایدن دوباره نامزد انتخابات بعدی شود

یک نظرسنجی نشان می دهد که اکثریت زیادی از جمهوری خواهان (81٪) ، مستقل ها (77٪) واکثریت (54٪) دموکرات ها خواهان عدم کاندید شدن بایدن در انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا هستند.

سیاست شرق _ دو نظرسنجی که در روزهای اخیر در آمریکا انجام شده، یک نکته کاملاً واضح را نشان می‌دهد که بسیاری از مردم نمی‌خواهند جو بایدن، برای دومین بار در ۲۰۲۴ نامزد شود، حدود ۷ نفر از هر ۱۰ آمریکایی (۷۱٪) گفتند که نمی خواهند بایدن در انتخابات بعدی کاندید شود.

به نقل از سی ان ان، نظرسنجی ملی جدید دانشگاه کوئینیپیاک درباره نامزدی ریاست جمهور آمریکا در انتخابات بعدی نشان می دهد که اکثریت زیادی از جمهوری خواهان (۸۱٪) ، مستقل ها (۷۷٪) واکثریت (۵۴٪) دموکرات ها نیز چنین احساسی داشتند.

نظرسنجی جدید Des Moines Register آیووا – که توسط نظرسنجی بسیار معتبر جی. آن سلزر انجام شد – نشان داد که دو سوم ساکنان آیوایی (۶۷٪) امیدوار هستند که بایدن در سال ۲۰۲۴ دیگر نامزد نشود. باز هم این تعداد شامل یک اکثریت ۵۲ % از دموکرات ها نیز می شود.

این دو نظرسنجی تنها یک هفته پس از نظرسنجی ملی نیویورک تایمز/ کالج سینا انجام شد که نشان داد ۶۴ درصد از کسانی که قصد شرکت در انتخابات مقدماتی دموکرات ها در سال ۲۰۲۴ را داشتند، فردی غیر از بایدن را به عنوان نامزد ریاست جمهوری بعدی این حزب ترجیح دادند.این سری از اعداد حتی زمانی به دست می‌آیند که بایدن هر کاری که می‌تواند انجام می‌دهد تا نشان دهد، حداقل در حال حاضر، قصد دارد دوباره نامزد شود.

بایدن در ماه مارس در مورد احتمال رویارویی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای بار دوم در سال ۲۰۲۴ ، گفت: «در انتخابات بعدی من بسیار خوش شانس خواهم بود اگر همان مردی را در مقابل من قرار دهم.»

بایدن در جریان سفر اخیر خود به خاورمیانه درباره احتمال دیدار مجدد با ترامپ در انتخابات بعدی ریاست جمهوری گفت: من پیش بینی نمی کنم . “اما من ناامید نمی شوم.”

تیم بایدن در حال افزایش آمادگی های خود برای اعلام رسمی در بهار سال آینده است.

همانطور که واشنگتن پست ماه گذشته در گزارشی به این فعالیت ها اشاره کرد :

«با ادامه کاهش محبوبیت بایدن و افزایش احتمال رکود اقتصادی در سال آینده، این برنامه ریزی تا حدی تلاشی است، اگرچه کاملاً موفقیت آمیز نیست، تا نگرانی گسترده در حزب در مورد توانایی او برای راه اندازی یک کمپین متعارف به دلیل سنش و سطح انرژی او را کاهش می دهد.”

بایدن همچنین ویدیویی را در رسانه های اجتماعی منتشر کرد که در آن گفت که “حالش خوب است.”) سوالی که برای بایدن و تیمش پیش می آید این است که آیا اکثریت بزرگ آمریکایی ها که می گویند نمی خواهند او برای انتخابات مجدد نامزد شود، واقعاً فقط نارضایتی عمومی خود را از اینکه دوران ریاست جمهوری او تا کنون پیش رفته است، ابراز می کنند یا اینکه دلایل بیشتری برای ابراز مخالفت با کاندیدا شدن او دارند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »