... امروز: سه شنبه - ۰۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - 4:45 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0

برخی ویژگی های افراد مثبت اندیش

یکی از اصلی ترین عادات تقویت مثبت اندیشی، ارتباط با افراد شاد و پر انرژی است. انسان هایی که در امور روزمره و یا حتی در محیط اداری خود از انرژی بالایی برخوردارند.

سیاست شرق _ مثبت اندیشی یکی از الگوهای رفتاری سالم در جامعه است. با توجه به اینکه آینده هر شخص تا حد بالایی به نگرش او بستگی دارد، مثبت اندیشیدن می تواند مقدمات موفقیت و کامیابی را برای او فراهم کند. البته، تنها مثبت اندیشی لازمه کار نیست، بلکه به این معنی می باشد که نگرش مثبت در زندگی می تواند انسان را به سمت کامیابی سوق دهد. یکی دیگر از بازخوردهای مثبت اندیشی داشتن روان سالم است. اگر این توانایی در ما وجود ندارد و یا بواسطه عواملی کمرنگ شده، می بایست این موضوع به کمک روشهای موثر و نوین علم روانشناسی  توسط روانشناس مورد بررسی و تحت درمان قرار گیرد.

کسانی که مثبت اندیش هستند، رفتارهای متفاوتی از خود نسبت به دیگران نشان می دهند و همین باعث تفاوت عمده میان آن ها با دیگران می شود. انرژی منفی در هر جایی که فکرش را بکنید وجود دارد و اشخاص زیادی را نیز در اطراف خود و یا بدگویی از همه چیز و همه کس می بینیم. آن ها رفتار های خوب و مثبتی از خود نشان نمی دهند و اصولا حوصله ی برخورد با دیگران را ندارند؛ اما چیزی که این افراد به آن توجه نمی کنند آن است که بر اساس «قانون جذب»، انرژی منفی و بی حوصلگی می تواند آنان را از پا در بیاورد.

از سویی دیگر انرژی منفی که این افراد از خودشان منعکس می کنند، باعث می شود تا روی دیگران نیز اثرات سوء بگذارد و حال خوب را از آنها بگیرد؛ در نتیجه همه سعی خواهند کرد تا از افراد «منفی باف» دوری کنند؛ چرا که موفقیت شان را به خطر می اندازند.

بر اساس قانون جذب انرژی منفی می تواند روی زندگی ما اثرات مخربی داشته باشد، اما همواره اشخاصی هستند که توانسته اند در مقابله با این منفی بافی ها، سربلند بیرون بیایند و با ارائه راهکارهایی به یک فرد موفق و مثبت اندیش تبدیل شوند.

 در اینجا ما قصد داریم با نام بردن یک سری از ویژگی ها نشان دهیم که افراد مثبت اندیش چگونه در مواجه با انرژی منفی خودشان را حفظ می کنند و به سمت موفقیت گام بر می دارند. با بهره گیری از این راهکارها خواهید توانست تا زندگی خود را به مسیری وارد کنید که به آن علاقه دارید. مسیری که موفقیت و پیروزی شما را در پی خواهد داشت.

  • به وجود آوردن شادی در هر موقعیتی

اصولا قرار نیست که همیشه اتفاقات خوشی برای ما روی دهد تا ما حال خوبی برای ادامه روز داشته باشیم. افراد مثبت اندیش انگیزه های بیرونی را عاملی برای شاد بودن خود قرار نمی دهند؛ بلکه سعی می کنند با ساختن موقعیتی خوب و استفاده درست از قانون جذب، انرژی های مثبت را به سمت زندگی خود سرازیر کنند. بدین ترتیب روی ذهن خود تمرکز می کنند و تلاش می کنند تا با پیروزی های هر چند کوچک خودشان را نسبت به زندگی امیدوارتر کنند.

  • تمرین مثبت اندیشی

افکار ما در طول روز رابطه ی مستقیمی با اعمال ما خواهد داشت، بنابراین اگر فرد منفی بافی باشیم آینده ی چندان خوبی هم برای مان رقم نخواهد خورد. افراد مثبت اندیش کاری به افکار منفی که به سراغشان می آید ندارند و سعی می کنند در هر موقعیت بدی، یک ویژگی مثبت پیدا کنند و آن ویژگی مثبت را مبنای تفکرات خود قرار می دهند.

به عبارتی دیگر کسی که مثبت اندیشی را مبنای زندگی اش قرار داده است، همیشه سعی می کند به نیمه ی پر لیوان نگاه کند؛ درست است که گاهی اوقات اوضاع زندگی از کنترل ما خارج می شود؛ اما می توان با استفاده درست از قانون جذب و راهکارهای منطقی به سمت پیروزی حرکت کرد.

  • خودباوری و تاثیر آن روی تفکرات ما

شما نباید اجازه دهید که افکار منفی روی ذهن تان اثر بگذارد. همواره اشخاص زیادی در زندگی ما هستند که بنا به هر نحوی و به هر علتی می خواهند به ما آسیب برسانند، اما وقتی شما به خودباوری رسیده باشید، هر چقدر هم که این اشخاص سد راهتان شوند شما به مسیر خود ادامه خواهید داد و توجهی به ایشان نخواهید کرد.

حتی در لحظاتی که احساس ضعف و ناتوانی بسیار می کنید و ارزشی برای خودتان قائل نمی باشید هم دلایل زیادی برای خودباوری وجود دارد. به یاد داشته باشید که افکار منفی همیشه به سراغمان می آید و این ما هستیم که بایستی با خودباوری لازم به مقابله با آن ها بپردازیم.

  • ورزش و تمرین

ورزش کردن و بالا بردن آمادگی جسمانی، باعث ترشح هورمون آندورفین می شود و این هورمون همان چیزی است که باعث به وجود آمدن احساسات خوب در وجود انسان خواهد شد. اگر ورزش کنید استرس های درونی شما کاهش پیدا کرده و با افزایش آندورفین در بدنتان احساس شادی وجودتان را فرا خواهد گرفت.

از سویی دیگر توجه نکردن به نیازهای بدنمان مثل ورزش نکردن مثل سمی برای تک تک سلول های بدن می باشد و نتایج بسیار بدی را برایمان رقم خواهد زد. افراد مثبت اندیش به ورزش به عنوان یک عامل حیاتی برای بقای خود نگاه می کنند.

  • حضور در طبیعت و خالی کردن ذهن

حضور در فضای آزاد می تواند به ذهن ما کمک کند تا همه ی انرژی های منفی را به بیرون بریزد. اشخاص مثبت اندیش زمانی از شبانه روز را به حضور در طبیعت و نگاه کردن به زیبایی های آفرینش می پردازند و این یکی از بهترین راه های موجود برای به وجود آوردن انرژی مثبت در درون ما می باشد.

  • دوری از خرج های اضافی

خرج کردن های اضافی و به خصوص حراجی ها به یکی از مهم ترین عوامل برای پرت کردن حواس ما تبدیل شده اند. این مراکز با جلب کردن نظر شما بهانه ای غیر ضروری را برای تان ایجاد می کنند و شما را به پرداخت هزینه های اضافی برای خرید کالاهایی بی کیفیت مجبور می نمایند. با وجود این که خرید کردن احساس خوبی در وجودمان ایجاد می کند ولی اگر به مدت طولانی ادامه پیدا کند می تواند به عنوان یک رفتار ناسالم شناخته شود.

انسان های مثبت اندیش به هر صورتی که شده سعی می کنند از چنین موقعیت هایی فرار کنند و خودشان را به هر طریقی که شده راضی می کنند که خرید کردن از این مراکز نتیجه ی مثبتی را برایم به همراه نخواهد داشت. آن ها پول خود را روی مسائلی هزینه می کنند که می دانند تاثیر مثبتی بر روی زندگی شان خواهد داشت.

  • پذیرفتن شکست

درست است که شکست خوردن روحیه ی ما را برای ادامه ی زندگی تضعیف خواهد کرد؛ اما قبول کردن این شکست به ما می فهماند که برای ادامه دادن و حرکت به سوی پیروزی نخستین قدم، قبول کردن شکست می باشد.

انسان های مثبت اندیش شکست خود را می پذیرند اما به جای تسلیم شدن با انرژی بسیار بیشتر به سوی هدف خود حرکت می نمایند. از طرفی تلاش می کنند تا از شکست های خود درس بگیرند و در ادامه ی راهشان در صورت بر خوردن با موانع پیشین با موفقیت از رویشان گذر کنند.

  •   مسئولیت پذیری

یکی از ویژگی های افراد مثبت اندیش مسئولیت پذیری است. انسان های مثبت اندیش در صورتی که در به وجود آمدن یک موقعیت بحرانی نقش داشته باشند، مسئولیت خراب کاری خودشان را به عهده می گیرند. حال چنین چیزی در مورد موفق شدن نیز وجود دارد، اما مهم آن است که در هر شرایطی مسئولیت کارهایی که انجام داده ایم را قبول کنیم.

یک فرد مثبت اندیش به هیچ وجه عوامل بیرونی را در به وجود آمدن یک موقعیت بد مقصر نمی داند و همواره اعمالی که از خودش سر زده است را دلیل به وقوع پیوستن یک اتفاق خوب یا تلخ می داند؛ آن ها با امیدواری نسبت به مسائل نگاه می کنند و دائما به سمت پیشرفت در حال حرکت هستند.

یکی از اصلی ترین عادات تقویت مثبت اندیشی، ارتباط با افراد شاد و پر انرژی است. انسان هایی که در امور روزمره و یا حتی در محیط اداری خود از انرژی بالایی برخوردارند، قطعا در رسیدن به اهداف خود هم تلاش زیادی نشان می دهند و در این زمینه نیز از اهدافشان دست نمی کشند، به همین علت ارتباط با چنین افرادی، باعث تقویت حس مثبت اندیشی و عادات موفقیت در شما نیز می شود.

نتیجه گیری

تفکر مثبت جادو نیست و باعث از بین رفتن همه مشکلات شما نخواهد شد. آنچه انجام خواهد داد این است که مشکلات قابل کنترل تر به نظر می رسند و به شما کمک می کنند تا مشکلات را به روشی مثبت و مثمر ثمر برسانید. تفکر مثبت به معنای دفن هر فکر یا احساس منفی شما نیست یا اجتناب از احساسات دشوار است. پایین ترین نکات در زندگی ما اغلب مواردی است که انگیزه ما را برای ادامه حرکت و ایجاد تغییرات مثبت به وجود می آورد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »