... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - 2:51 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

قطر: اسرائیل، به معاهده عدم اشاعه جنگ‌افزارهای هسته‌ای بپیوندد

قطر در این بیانیه از مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست بررسی مسئله «توانمندی‌های هسته‌ای اسرائیل» را در دستگاه‌های تصمیم‌گیر آژانس به گردش درآورد.

سیاست شرق _ قطر از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست تلاش‌های خود را برای بازرسی از تأسیسات هسته‌ای اسرائیل را افزایش دهد، تا به معاهده عدم اشاعه جنگ‌افزارهای هسته‌ای بپیوندد.

به نقل از وبگاه «الخلیج اونلاین»، این درخواست طی بیانیه‌ای مطرح شد که «عبدالعزیز سالمین الجابری» رئیس کمیته ملی ممنوعیت تسلیحاتی قطر در اجلاس سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین آن را قرائت کرد.

نماینده دوحه ضمن درخواست پیوستن کشورهای غیرعضو در معاهده عدم اشاعه جنگ‌افزارهای هسته‌ای، تصریح کرد: «پیوستن [اسرائیل] به این معاهده و تمام تأسیسات هسته‌ای آن به عنوان شرط اولیه ایجاد منطقه‌ای عاری از تسلیحات هسته ای در خاورمیانه تحت بازرسی‌های پادمانی آژانس بین‌المللی قرار گیرد».

قطر همچنین در این بیانیه از مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست بررسی مسئله «توانمندی‌های هسته‌ای اسرائیل» را در دستگاه‌های تصمیم‌گیر آژانس به گردش درآورد.

 رژیم صهیونیستی، تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه غرب آسیا به شمار می‌آید که تا کنون اجازه بازرسی از تأسیسات هسته‌ای خود را به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نداده است.

مطابق با برخی گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی که از پیوستن به پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی خودداری کرده، ده‌ها کلاهک هسته‌ای در زرادخانه خود نگهداری می‌کند.

پایان پیام/

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »