... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
اقتصادی ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 6:01 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

گسترش مناسبات ترکیه و پاکستان با پروژه های مشترک

پاکستان و ترکیه طی چند سال گذشته، مناسبات مختلف خود و از جمله همکاری های نظامی خود را گسترش داده اند و پاکستان از جمله خریداران تسلیحات نظامی ساخت ترکیه است.
دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، محمد شهباز شریف(۲۰۱۵)

سیاست شرق _ شهباز شریف، نخست وزیرپاکستان، در مراسم به آب انداختن کشتی ساخت مشترک پاکستان و ترکیه در بندر کراچی ، خواهان پیوستن ترکیه به کریدور اقتصادی پاکستان – چین شد.

به نقل از روزنامه انگلیسی زبان داون، نخست وزیر پاکستان افزود: فعالیت های تجاری این پتانسیل را دارند که با توسعه فعالیت‌های مالی و صنعتی چندین برابر شود. پروژه در حال انجام CPEC قرار است تمایل ما را برای تقویت اتصال منطقه‌ای و به حداکثر رساندن تجارت […] با گوادر در نقطه کانونی خود بیان کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز در پیام ویدئویی به مناسبت مراسم به آب اندازی سومین کشتی پروژه میلگم به نام «بدر» در پایگاه کشتی سازی کراچی پاکستان گفت: «روند ساخت ۴ کشتی با تجهیزات تسلیحاتی و سامانه‌های هشدار دهنده مدرن طبق برنامه ادامه داشته و از اوت ۲۰۲۳ آغاز و با فواصل ۶ ماهه تحویل داده خواهد شد».

اردوغان در این مراسم که با حضور خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه، شهباز شریف نخست‌وزیر و محمد اسرار تارین وزیر صنایع دفاعی پاکستان برگزار شد، ادامه داد: «در حال انجام پروژه‌‌های صنایع گوناگون نظیر ساخت هلی‌کوپتر و هواپیما به همراه برادران پاکستانی هستیم. این‌ها را نیز به تدریج محقق و روابط دوستانه و مسیر حرکت به آینده مشترک را تقویت می‌کنیم».

آکار وزیر دفاع ترکیه نیز در پایان گفت: این کشتی‌ها پیوندهای دوستی، همکاری و برادری بین کشورهای ما و قدرت دریایی نیروی دریایی پاکستان را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

پاکستان و ترکیه طی چند سال گذشته، مناسبات مختلف خود و از جمله همکاری های نظامی خود را گسترش داده اند و پاکستان از جمله خریداران تسلیحات نظامی ساخت ترکیه است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »