... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - 4:54 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

ایران، بر درخواست حذف سپاه از فهرست گروههای تروریستی آمریکا، تاکید دارد

ایران از درخواست خروج سپاه از فهرست سازمان های تروریستی خارجی آمریکا در مذاکرات احیای توافق هسته ای منصرف نشده است.

سیاست شرق _ برخی منابع، ادعای برخی رسانه ها مبنی بر عقب نشینی ایران از درخواست حذف سپاه از لیست گروههای تروریستی آمریکا در مذاکرات احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ را، رد کردند.

به نقل از ایرنا، یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره کننده گزارش داد که ایران از درخواست خروج سپاه از فهرست گروههای تروریستی خارجی آمریکا در مذاکرات احیای توافق هسته ای منصرف نشده است.

این گزارش پاسخی بود به گزارش وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه تهران از تقاضای خود در مورد موضوع سپاه صرف نظر کرده است.این منبع با رد این گزارش به عنوان فاقد اعتبار، تاکید کرد که ایران حسن نیت و عزم خود را برای دستیابی به توافق در مذاکرات ثابت کرده است.

ایران در ژوئیه ۲۰۱۵ توافق هسته‌ای را با قدرت‌های جهانی امضا کرد که به طور رسمی به عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شناخته می‌شود و موافقت کرد در ازای لغو تحریم‌ها، برنامه هسته‌ای خود را محدود کند. با این حال، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، واشنگتن را در سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج کرد و تحریم‌های یکجانبه علیه تهران را مجدداً اعمال کرد که باعث شد تهران برخی از تعهدات خود را بر اساس این پیمان کنار بگذارد.

مذاکرات احیای برجام در آوریل ۲۰۲۱ در وین پایتخت اتریش آغاز شد اما در مارس سال جاری به دلیل اختلافات سیاسی بین تهران و واشنگتن به حالت تعلیق درآمد.

هیأت‌هایی از سایر امضاکنندگان برجام و همچنین ایالات متحده در حال حاضر برای دور تازه‌ای از مذاکرات درباره احیای این توافق در وین هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »