... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - 0:02 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

چرا رئیسی در آفریقا علیه همجنس گرایی صحبت کرد؟

رئیسی: امروز نهاد خانواده با ترویج همجنسگرایی که یکی از زشت‌ترین انحراف‌ها و مورد نفرت همه ادیان الهی و ابراهیمی می‌باشد، مورد تهدید قرار گرفته است، در حالی که توجه به خانواده و تشکیل خانواده از نقاط اشتراک میان ادیان ابراهیمی است.

سیاست شرق _ «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، با توجه به مبارزه دولت اوگاندا علیه همجنس‌گرایی، ترویج آن را یکی از زشت‌ترین انحراف‌ها و مورد نفرت همه ادیان الهی و ابراهیمی توصیف کرد.

به نقل از ایسنا، «یوری موسونی» رئیس‌جمهور اوگاندا، خرداد ماه قانون «اقدام علیه همجنس‌گرایی ۲۰۲۳» را که به تصویب پارلمان این کشور رسیده بود، امضا کرد.

بر مبنای این قانون برای «همجنس‌گرایی شدید» ازجمله با افراد زیر ۱۸ سال، افراد دارای معلولیت ذهنی یا جسمی و همچنین با افرادی که با بیماری‌هایی مانند ایدز دست‌وپنجه نرم می‌کنند، مجازات اعدام در نظر گرفته است.

مجازات اعدام همچنینی در انتظار «متجاوزان سریالی» و افرادی که از طریق اقدام آن ها، بیماری‌هایی مانند ایدز منتقل شود، خواهد بود.

طبق این قانون «ترویج» همجنس‌گرایی هم جرم تلقی شده و با مجازات تا ۲۰ سال زندان همراه خواهد بود. هر فردی که به اتهام «تلاش برای همجنس‌گرایی شدید» محکوم شود، می‌تواند تا ۱۴ سال زندانی شود.

آن‌هایی که با همجنس‌گرایان رابطه برقرار کنند، می‌توانند به حبس ابد محکوم شوند و هر فردی که تلاش کند روابط همجنس‌گرایانه داشته باشد ممکن است با ۱۰ سال زندان روبرو شود.

این قانون به دنبال ممنوع‌کردن هر گونه همجنس‌گرایی و همچنین جلوگیری از ترویج و یا به رسمیت شناختن این گونه روابط است.

«آسومان باسالیراوا» نماینده‌ای که این لایحه را به پارلمان برده بود، همجنس‌گرایی را یک «سرطان» توصیف کرد که در حال بلعیدن جهان است و خواستار تصویب قانونی برای مقابله با آن شده بود.

«آنیتا آمونگ» رئیس پارلمان اوگاندا هم با اشاره به حمایت مردم این کشور از مبارزه با همچنس‌گرایی گفت: مردم حرف خود را زده‌اند و حالا وظیفه ماست که این قانون را به صورت عادلانه و سفت و سخت اجرا کنیم.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا اما در واکنش به این قانون، آن را «شرم‌آور» خواند و گفت این اتفاق ممکن است بر روابط آمریکا و اوگاندا تاثیر منفی بگذارد.

او همچنین گفت واشنگتن «گام‌های دیگری از جمله تحریم و محدود کردن ورود به آمریکا علیه افرادی که در نقش حقوق‌بشر دخیل هستند» را در نظر خواهد گرفت.

علاوه بر بایدن، کشورهای غربی و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز این قانون اوگانادا را محکوم کردند.

این در حالی است که در ۳۲ کشور آفریقایی، همجنس‌گرایی ممنوع و در کشورهای موریتانی، نیجریه و سومالی، مجازات اعدام برای افراد خاطی در نظر گرفته شده است.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر به اوگاندا شامگاه چهارشنبه در نشست بین‌الادیان که با حضور و سخنرانی شیخ شعبان رمضان مواجه مفتی اوگاندا، کاذینبا موگارو اسقف اعظم مسیحیان اوگاندا و خانم رقیه ناکاداما معاون نخست وزیر اوگاندا در مسجد ملی این کشور برگزار شد، مساجد را مهمترین جلوه‌گاه بندگی انسان‌ها در برابر خداوند معرفی کرد و گفت: تبیین معارف دینی، توجه به مسائل و مشکلات مسلمانان و تلاش برای رفع این مشکلات و اصلاح اجتماعی از مهمترین کارکردهای مساجد است.

رئیس جمهور همچنین گفت: امروز نهاد خانواده با ترویج همجنسگرایی که یکی از زشت‌ترین انحراف‌ها و مورد نفرت همه ادیان الهی و ابراهیمی می‌باشد، مورد تهدید قرار گرفته است، در حالی که توجه به خانواده و تشکیل خانواده از نقاط اشتراک میان ادیان ابراهیمی است.

انتهای پیام 

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »