... امروز: چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - 2:52 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

گسترش رایزنی عربستان سعودی و اسرائیل با حمایت آمریکا

شاهزاده فیصل، وزیر خارجه عربستان ، در مجمع جهانی اقتصاد در داووس به خبرگزاران گفته بود: «عادی‌سازی واقعی و ثبات واقعی تنها از طریق... دادن یک کشور به فلسطینیان حاصل می‌شود.»

سیاست شرق _ بنا بر گزارش ها، مقامات اسرائیلی در حال افزایش مذاکرات مورد حمایت آمریکا با عربستان سعودی، برای توسعه روابط نظامی و اطلاعاتی نزدیک تر هستند.

به نقل از وبسایت اسراییلی «ای ۲۴»، بلومبرگ نیوز با استناد به چندین منبع ناشناس آشنا با این گفتگوها گزارش داد که مقامات اسرائیلی و عربستانی، پیش از تشکیل کارگروه دفاعی و امنیتی اخیر در ریاض بین ایالات متحده و شورای همکاری خلیج فارس، نشست های مختلفی برگزار کردند. در این گزارش آمده است که انتظار می رود تعامل بیشتر در پراگ همزمان با کنفرانس امنیتی مونیخ که روز جمعه آغاز شد، انجام شود.

دانا استرول، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه گفت: «ما فکر می‌کنیم که دیگر مناطق با اسرائیل نزدیک می‌شوند و شروع به نشستن بر سر یک میز می‌کنند به نفع ثبات و امنیت در منطقه است».

در ماه‌های اخیر شاهد گزارشاتی مبنی بر افزایش تماس‌های رسمی بین پادشاهی سعودی و رژیم صهیونسیتی بوده‌ایم .

بنا به همین گزارش و با این حال، درخواست عربستان سعودی مبنی بر، به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی از سوی اسرائیل، عادی سازی روابط بین ریاض و تلاویو را در زمان فعلی غیر محتمل نموده است.

شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود، زیر خارجه عربستان ، پیش تر گفته بود که در صورت فقدان راه حل دو دولت، عربستان روابط خود با اسرائیل را عادی نخواهد کرد.

شاهزاده فیصل، وزیر خارجه عربستان ، در مجمع جهانی اقتصاد در داووس به خبرگزاران گفت: «عادی‌سازی واقعی و ثبات واقعی تنها از طریق… دادن یک کشور به فلسطینیان حاصل می‌شود.»

به گزارش سیاست شرق، برخی کشورهای مسلمان منطقه از جمله امارات عربی متحده، بحرین و مراکش ، تحت فشار دولت آمریکا در دوره دونالد ترامپ، اقدام به عادی سازی روابط با تلاویو نمودند، در حالی که مسئله فلسطین و آوارگان آن، همچنان لاینحل مانده و تنش در سرزمین های اشغالی بین فلسطینیان و اسراییلی ها، همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »