... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - 10:50 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

هشدار روسیه به فنلاند و سوئد

گروشکو: این امر وضعیت نظامی را به طور جدی بدتر می کند و نامطلوب ترین عواقب را به همراه خواهد داشت که باید از آن اجتناب کرد.
الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه

سیاست شرق _  الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن هشدار نسبت به پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو می گوید که مسکو اقدامات امنیتی و دفاعی لازم را در این رابطه انجام خواهد داد.

به نقل از خبرگزاری تاس، وی افزود: واضح است که مرز ما با فنلاند ۱۳۰۰ کیلومتر طول دارد. این دیپلمات ارشد روسی احتمال استقرار تسلیحات هسته‌ای روسیه در منطقه بالتیک را رد نکرد.

این دیپلمات بلندپایه روسی همچنین گفت: در شرایط کنونی حاضر نیستم بگویم آیا این [الحاق سوئد و فنلاند به ناتو] واقعی است یا خیر.

گروشکو افزود: برای چندین دهه، وضعیت بی طرف این کشورها سطح بسیار بالایی از امنیت آنها و به طور کلی امنیت در آن منطقه را تضمین کرده بود که منطقه صلح و همکاری و مهمتر از همه، بستر بسیار قابل اعتمادی برای ایجاد روابط حسن همجواری با ما بود.

این دیپلمات ارشد روسی خاطرنشان کرد: وضعیت بی طرف سوئد و فنلاند به هیچ وجه مانع از توسعه روابط نزدیکتر این کشورها با اتحادیه اروپا و در نهایت تبدیل شدن به اعضای آن نشد.

گروشکو تاکید کرد که بر اساس ملاحظات عقلانی و منافع حیاتی مردمان ساکن در شمال اروپا، وضعیت کنونی باید حفظ شود.

وی هشدار داد: در غیر این صورت، این امر وضعیت نظامی را به طور جدی بدتر می کند و نامطلوب ترین عواقب را به همراه خواهد داشت که باید از آن اجتناب کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »