... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - 2:16 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

امارات متحده عربی، مناطق آزاد را از مالیات معاف کرد

نرخ ۹ درصدی امارات متحده عربی بر درآمد مشمول مالیات بالای ۳۷۵٠٠٠ درهم - حدود ۱٠٠٠٠٠ دلار - پایین ترین نرخ در شورای همکاری خلیج فارس است، به جز بحرین که مالیات شرکتی عمومی را اعمال نمی کند.

سیاست شرق _ امارات متحده عربی از روز پنجشنبه، به منظور تقویت اقتصاد و سرمایه گذاری های بیشتر، مناطق آزاد خود را از مالیات ۹درصدی برای مشاغل، معاف کرده است.

به نقل از رویترز، مالیات بر کسب و کار به دنبال مالیات بر ارزش افزوده ۵ درصدی (VAT) است که در سال ۲٠۱۸ انجام شد و به تدریج وضعیت معافیت از مالیات امارات متحده عربی را از بین برد.

وزارت دارایی امارات متحده عربی، در مقررات جدیدی که روز پنجشنبه اعلام کرد، نهادهای واجد شرایط در بیش از ۳٠ منطقه آزاد امارات – که ده ها میلیارد دلار کالا به کشورهای همسایه صادر می کنند – مشمول نرخ صفر درصد مالیات حتی در صورت معامله سرزمین اصلی در برخی از فعالیت های استراتژیک مانند تولید، پردازش کالا و خدمات با این منطقه خواهند بود.

مدیر اجرایی سیاست مالیاتی وزارت دارایی امارات در پاسخ به این سوال که آیا این سیاست ممکن است در برخی از سطوح، مهاجرت ایجاد کند، گفت که این اقدام برای اطمینان از رشد بخش های استراتژیک در مناطق آزاد طراحی شده است، اما هدف کلی این است که اطمینان حاصل شود که امارات همچنان جذاب است. معافیت های مالیاتی شرکت ها را تشویق به نقل مکان به مناطق آزاد می کند.

دولت گفته است که این مالیات را برای همسویی با تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با اجتناب از مالیات و همچنین برای مقابله با چالش‌های ناشی از دیجیتالی شدن اقتصاد جهانی معرفی کرده است. امارات مالیات بر درآمد شخصی اعمال نمی کند.

اصلاحات مالیاتی به تدریج در سراسر شورای همکاری خلیج فارس (GCC) ظاهر می شود، که از لحاظ تاریخی بودجه ها را از درآمدهای هیدروکربنی تامین می کرده است. در سال ۲٠۱۷ ، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با معرفی مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.

آژانس رتبه‌بندی S&P تخمین می‌زند که این مالیات می‌تواند ۱/۵ تا ۱/۸ درصد از تولید ناخالص داخلی را از سال ۲۰۲۵ به درآمدهای سالانه هفت امیرنشین امارات بر اساس مدل مالیات بر ارزش افزوده اضافه کند، که ۷٠ درصد از دریافت‌ها را به امارت جمع‌آوری‌کننده و بقیه را به دولت فدرال می‌دهد.

فرم مالیات OECD

نرخ ۹ درصدی امارات متحده عربی بر درآمد مشمول مالیات بالای ۳۷۵٠٠٠ درهم – حدود ۱٠٠٠٠٠ دلار – پایین ترین نرخ در شورای همکاری خلیج فارس است، به جز بحرین که مالیات شرکتی عمومی را اعمال نمی کند.

سعودی ۲٠ درصد، قطر ۱٠ درصد و کویت ۱۵ درصد از شرکت های خارجی تعلق می گیرد، و عمان نیز نرخ شرکتی ۱۵ درصدی دارد.

شرکت‌ها از روز پنج‌شنبه با شروع سال‌های مالی خود، مشمول مالیات شرکت خواهند بود، به این معنی که اظهارنامه مالیاتی تا سال ۲٠۲۵ سررسید نمی‌شود.

مالیات امارات متحده عربی مصادف با حداقل مالیات جهانی جدید سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) است که توسط ۱۳۶ امضاکننده از جمله امارات امضا شده است تا اطمینان حاصل شود که شرکت های بزرگ حداقل ۱۵ درصد پرداخت می کنند و اجتناب مالیاتی سخت تر می شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »