... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - 0:32 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

پنجمین سفر بلینکن به خاورمیانه؛ دیدار با محمد بن سلمان

گفته می شود، هدف بلینکن در این سفر رسیدن به توافقی میان اسرائیل و حماس برای یک آتش‌بس و برنامه‌ریزی برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای پس از جنگ است.

سیاست شرق _وزیر خارجه آمریکا، در پنجمین سفر به خاورمیانه، با ولیعهد عربستان در ریاض دیدار کرد. هدف او رسیدن به یک توافق آتش‌‌بس و آزادی گروگان‌های اسرائیلی است. این در حالی است که اسرائيل می‌گوید جنگ را تا عمق رفح و مرز مصر پیش خواهد برد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه،  در اولین مرحله از پنجمین سفر خود به خاورمیانه از هنگام شروع جنگ در غزه، با محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان سعودی در ریاض دیدار کرد.

گفته می شود، هدف بلینکن در این سفر رسیدن به توافقی میان اسرائیل و حماس برای یک آتش‌بس و برنامه‌ریزی برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای پس از جنگ است.

به گزارش آسوشیتدپرس وزیر خارجه آمریکا در رسیدن به این هدف با چالش‌ بزرگی روبروست؛ حماس و اسرائیل علناً بر سر موارد کلیدی یک آتش‌بس احتمالی با هم اختلاف دارند. اسرائيل درخواست‌های آمریکا برای رسیدن به راه حل دو کشور را رد کرده است. حماس نیز شروطی دارد که برای اسرائیل قابل قبول نیست.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل گفته است که حملات به غزه در نهایت به شهر رفح در مرز مصر خواهد رسید، جایی که حدود ۱.۵میلیون فلسطینی در آنجا آواره شده‌اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »