... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
فوتبال ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - 5:52 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
با اعلام AFC؛

سپاهان، بازنده دیدار با الاتحاد عربستان شد

پس از برگزاری جلسه انضباطی AFC، با اعلام رسمی این نهاد، تیم سپاهان ایران سه بر صفر بازنده و علاوه بر آن این باشگاه محکوم به پرداخت ۲۰۰ هزار دلار شد.

سیاست شرق _ نتیجه دیدار انجام نشده تیم های فوتبال الاتحاد عربستان سعودی و سپاهان ایران، با رای AFC، با نتیجه ۳ بر صفر، به نفع تیم عربستانی اعلام شد.

تیم‌های فوتبال سپاهان و الاتحاد عربستان در حالی که باید در هفته دوم مرحله گروهی لیپ قهرمانان آسیا در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم می‌رفتند اما به دلیل عدم حضور بازیکنان الاتحاد در داخل زمین بازی به دستور ناظر مسابقه لغو و کار به کمیته انضباطی AFC کشیده شد.

پس از برگزاری جلسه انضباطی AFC، با اعلام رسمی این نهاد، تیم سپاهان ایران سه بر صفر بازنده و علاوه بر آن این باشگاه محکوم به پرداخت ۲۰۰ هزار دلار شد. همچنین سپاهانی‌ها از انجام سه دیدار خانگی بیرون از ورزشگاه نقش جهان محکوم شدند.

همچنین در سایت AFC هم نتیجه این بازی سه بر صفر به سود الاتحاد تغییر کرد.

در بیانیه سپاهان که شامل هفت بند است نکاتی ذکر شده است که طی آن تاکید شده است:

سپاهان به قوانین تعیین شده برای این مسابقات اصفهان بود.

سپاهان باید ۲۰۰ هزار دلار تا ۳۰ روز از اعلام رأی پرداخت کند.

پیش از این، هشدار داده شده بود باید مجسمه و بنرهای ورزشگاه نقش جهان را حذف کند. برای تمام بازی های بعدی که قرار است در این رقابت ها برگزار شود باید رعایت شود.

اگر بار دیگر چنین رفتاری پیش بیاید قطعا با تنبیه های جدی تری روبرو می شود.

پیش تر و پس از لغو بازی الاتحاد و سپاهان، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه، در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران، درباره بازی لغو شده سپاهان ایران و الاتحاد عربستان سعودی تصریح کرد: درباره اتفاقی که دوشنبه شب بین دو تیم سپاهان ایران و الاتحاد عربستان رخ داد،… بنده و وزیر خارجه عربستان همان زمان در تماس و ارتباط مستقیم با هم بودیم.

وزیر امور خارجه خطاب به ای اف سی گفت: توسعه ما به ای اف سی این است که در خصوص اتفاق رخ داده بر مبنای فنی نظر دهد؛ بین ما و عربستان سعودی این توافق وجود دارد که بازی در زمان مورد توافق بعدی تکرار شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »