... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - 10:49 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تلفات زلزله ترکیه و سوریه، از مرز ۳۰ هزار نفر گذشت/پس لرزه ها همچنان ادامه دارد

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه وعده داد که آواربرداری را در اسرع وقت به پایان برساند و روند بازسازی شهرهای آسیب‌دیده از زلزله را آغاز کند، زلزله‌ای که به گفته سازمان ملل، پرتلفات ترین زلزله در 100 سال اخیر است.

سیاست شرق _ شمار قربانیان زمین لرزه ای که حدود یک هفته پیش در جنوب ترکیه و شمال سوریه رخ داد، از مرز ۳۰ هزار نفر گذشت.

به نقل از الجزیره، هرچند اجساد بیشتری از زیر آوار ساختمان های ویران شده در هر دو کشور بیرون آورده شده، با وجود کاهش امیدها برای یافتن افراد بیشتر، جستجو برای بازماندگان ادامه دارد.

روز یکشنبه، تیم‌های امداد موفق شدند بسیاری از افراد گرفتار در زیر آوار را در چندین شهر ترکیه بیرون بکشند، اما امیدها برای یافتن بازماندگان بیشتر کاهش می‌یابد، در حالی که دفاع غیرنظامی در شمال سوریه پایان عملیات امداد و نجات را اعلام کرد.

اگرچه حدود یک هفته از این زمین لرزه ویرانگر می گذرد، اما پس لرزه ها همچنان ادامه دارد، چرا که مرکز لرزه نگاری اروپا مدیترانه ای اعلام کرد روز شنبه ۷۰ زمین لرزه در ترکیه به ثبت رسیده است که بین ۳ تا ۴.۷ درجه در مقیاس ریشتر است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه وعده داد که آواربرداری را در اسرع وقت به پایان برساند و روند بازسازی شهرهای آسیب‌دیده از زلزله را آغاز کند، زلزله‌ای که به گفته سازمان ملل، پرتلفات ترین زلزله در ۱۰۰ سال اخیر است.

در شمال سوریه، با وجود اعلام ورود کاروان‌های کمک‌های اولیه توسط سازمان ملل و ترکیه از طریق گذرگاه مرزی باب الحوا با ترکیه، میلیون‌ها نفر با شرایط پیچیده‌تری مواجه هستند، زیرا تقریباً کمبود کامل کمک‌های بین‌المللی وجود دارد.

در همین حال، سازمان ها و ساکنان مناطق آسیب دیده در ترکیه و سوریه از احتمال شیوع بیماری همه گیر با باقی ماندن اجساد زیر آوار ساختمان های ویران شده بیم دارند. فواد اوکتای، معاون رئیس جمهور ترکیه گفت: تمام اقدامات برای مقابله با این بیماری انجام شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »