... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 9:06 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

پارلمان سوئیس، با تصمیم کشورهای غربی نسبت به دارایی های روسیه، مخالفت کرد

سرویس مطبوعاتی پارلمان سوئیس گفت که دولت این کشور و شورای فدرال نیز، مخالف مشارکت سوئیس در REPO بود

سیاست شرق _ پارلمان سوئیس، با پیوستن به گروه ویژه در مورد دارایی های مسدود شده روسیه، رای منفی داد.

سرویس مطبوعاتی پارلمان سوئیس گزارش داد، سوئیس به کارگروه ایجاد شده برای رسیدگی به دارایی های مسدود شده روسیه که REPO (نخبگان، نیابت ها و الیگارش های روسیه) نامیده می شود، نخواهد پیوست و شورای ملی (بزرگتر از دو مجلس این کشور) به طرح مربوطه از سوی حزب سبزها رای منفی داد.

این گروه ویژه، شامل وزرای دارایی و دادگستری ایالات متحده، نمایندگان استرالیا، بریتانیا، آلمان، ایتالیا، کانادا، فرانسه، ژاپن و همچنین کمیسیون اروپا است.

در این گزارش آمده است: «شورای ملی پیشنهاد حزب سبز را با ۱۰۱ رای موافق در مقابل ۸۰ رای روز چهارشنبه رد کرد.

REPO یک نهاد چندجانبه است که توسط کشورهای غربی در مارس ۲۰۲۲ راه اندازی شد و در راستای یافتن و مصادره اموال مرتبط با روسیه در راستای تحریم های این کشور، به دلیل حمله به اوکراین مشارکت دارد. این گروه شامل وزرای دارایی و دادگستری ایالات متحده، نمایندگان استرالیا، بریتانیا، آلمان، ایتالیا، کانادا، فرانسه، ژاپن و همچنین کمیسیون اروپا است.

سرویس مطبوعاتی پارلمان سوئیس گفت که دولت این کشور و شورای فدرال نیز، مخالف مشارکت سوئیس در REPO بود. دولت موضع خود را در سال ۲۰۲۳ اعلام کرد. وزارت دادگستری و پلیس فدرال گزارشی را در فوریه ۲۰۲۳ ارائه کردند که در آن گفته شد مصادره دارایی های قانونی روسیه و انتقال آنها به اوکراین، که یکی از اهداف گروه REPO است، در تضاد قانون اساسی سوئیس است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط دبیرخانه امور اقتصادی (SECO) مسئول اقدامات تحریمی، تا ۲۵ نوامبر ۲۰۲۲، دارایی های مالی به ارزش ۷.۵ میلیارد فرانک سوئیس (حدود ۸.۲۵ میلیارد دلار) و ۱۵ ملک در کشور مسدود شده است. کل ذخایر بانک روسیه در سوئیس ۷.۴ میلیارد فرانک سوئیس (حدود ۸.۱۴ میلیارد دلار) است.

به گفته این وزارتخانه، میزان دارایی های تثبیت شده با مقدار وجوه و دارایی های مسدود شده در سوئیس (۷.۵ میلیارد فرانک سوئیس) متفاوت است، که دارایی های اخیر متعلق به افراد، شرکت ها یا نهادهای تحت تحریم است یا توسط آنها کنترل می شود و در معرض مسدود شدن قرار می گیرد.

سوئیس که بخشی از ناتو یا اتحادیه اروپا نیست، از تحریم‌های روسیه که به دلیل عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین اعمال شده‌اند، حمایت می‌کند. دولت روسیه در مارس ۲۰۲۲ فهرستی از کشورها و سرزمین های خارجی را تصویب کرد که اقدامات غیردوستانه ای در مورد روسیه، شرکت ها و شهروندان آن انجام می دهند. کنفدراسیون سوئیس در این لیست قرار دارد.

انتهای پبام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »