... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۲۶ دی ۱۴۰۲ - 8:42 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

روسازی بتنی در بزرگراهها بجای روکش آسفالت

عمر طولانی بتن سیمانی که ممکن است دوره عدم نیاز به تعمیر و نگهداری را تا حدود 30 سال افزایش دهد، که این امر باعث صرفه جویی در بودجه تعمیر و نگهداری صرف شده در این مورد می شود.

سیاست شرق _ مطالعات مختلف نشان داده است که، مکانیسم استفاده از روسازی بتنی در خطوط کم سرعت بزرگراه ها به جای عملیات آسفالت ریزی، می تواند تا ۳۰ سال طول عمر، هزینه های تعمیر و نگهداری بزرگراهها را، به میزان قابل توجه ای کاهش دهد.

به نقل از وبسایت روزنامه «الرای» کویت، بتن سیمانی در حال حاضر در خطوط« کند رو» یا کناری، در ایالات متحده آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی استفاده می‌شود، جایی که کارایی بالایی دارد و همین امر باعث شده است که مقامات اداره راه و ترابری این کشور، اقدام به بررسی این موضوع نمایند.

این منابع بیان کردند: دلیل این روند به دلیل ویژگی هایی است که مشخصه بتن سیمانی است، به ویژه توانایی تحمل وزن زیاد کامیون ها، مشکلی که جاده های کشور در دهه های اخیر همچنان از آن رنج می برند. وزن سنگین کامیون های بزرگ باعث آسیب به آسفالت می شود.

وی خاطرنشان کرد: از جمله دلایلی که مسئولان سازمان را به مطالعه روسازی بتنی ترغیب کرد، عمر طولانی بتن سیمانی که ممکن است دوره عدم نیاز به تعمیر و نگهداری را تا حدود ۳۰ سال افزایش دهد، که این امر باعث صرفه جویی در بودجه تعمیر و نگهداری صرف شده در این مورد می شود.

با این حال، استفاده کمتر از روکش آسفالت، می تواند از آلودگی های زیست محیطی نیز بکاهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »