... امروز: یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 1:08 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

نتانیاهو، خواهان اقدامات بیشتر علیه دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاههای آمریکا شد

نتانیاهو، در بیانیه‌ای ضبط شده، ضمن متهم کردن اعتراضات دانشجویان به ارتباط با گروه‌های یهودی‌ستیز، گفت: «آنچه در دانشگاه‌های آمریکا اتفاق می‌افتد، وحشتناک است».

سیاست شرق _ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، می گوید” برای توقف اعتراضات طرفداران فلسطین که در هفته های اخیر در دانشگاه های آمریکا گسترش یافته است، “کارهای بیشتری باید انجام شود”.

به نقل از خبرگزاری رویترز، او در بیانیه‌ای ضبط شده، ضمن متهم کردن اعتراضات دانشجویان به ارتباط با گروه‌های یهودی‌ستیز، گفت: «آنچه در دانشگاه‌های آمریکا اتفاق می‌افتد، وحشتناک است».

در حالی که طی هفت ماه گذشته،ارتش اسرائیل، بیش ۳۴ هزار نفر از ساکنین نوار غزه را به قتل رسانده، که نزدیک به دو سوم آنها را، زنان و کودکان تشکیل می دهند، مدعی شد: “این غیر وجدانی است. باید جلوی آن گرفته شود. باید آن را محکوم کرد و صریحاً محکوم کرد.”

او در ادامه افزود: اکنون، خوشبختانه، مقامات ایالتی، محلی، فدرال، بسیاری از آنها واکنش متفاوتی نشان داده اند، اما باید بیشتر باشد. باید کارهای بیشتری انجام شود.

اعتراضات به اقدامات اسرائیل در غزه در هفته های اخیر در سراسر دانشگاه های ایالات متحده تشدید شده است، در حالی که جنگ غزه در هفتمین ماه خود قرار دارد.

معترضان طرفدار فلسطین خواستار آتش‌بس و خروج دانشگاه‌هایشان از شرکت‌های مرتبط با اسرائیل شده‌اند.

بنا به همین گزارش، طی این اعتراضات، ده ها دانشجو توسط دانشگاه تعلیق و توسط پلیس دستگیر شده اند.

برخی از دانشجویان و اساتید یهودی، خود نقش پررنگی در تظاهرات ضد جنگ ایفا کرده اند، از جمله گروه هایی مانند صدای یهودی برای صلح، که برخی از تظاهرات را رهبری کرده است.

در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، حماس حمله ای را به جنوب سرزمین های اشغالی و عمق آن، رهبری کرد که در آن ۱۲۰۰ نفر کشته و ۲۵۳ نفر دیگر به عنوان گروگان (اسیر)، به غزه منتقل شدند.

پس از این عملیات برق آسا، که همراه با غافلگیری بود، ارتش اسرائیل حملات سهمگینی را از زمین، دریا و هوا علیه نوار غزه انجام داد، که به گفته مقامات غزه، تاکنون بیش از ۳۴۰۰۰ فلسطینی را در حمله مداوم خود به نوار غزه کشته است، این در حالی است که بیم آن می رود هزاران نفر زیر آوار مدفون و یا مفقود شده باشند. این تهاجم بخش زیادی از غزه را ویران کرده است و بیشتر ۲.۳ میلیون نفر ساکنان آن را آواره کرده و یک بحران انسانی ایجاد کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »