... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ فروردین ۱۴۰۱ - 9:14 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
استاد دانشگاه کمبریج :

مشکل اساسی این است که آمریکا هرگز قابل اعتماد نیست/ هیچ کس به کشتار در یمن و خاورمیانه توجه نمی‌کند

پروفسور رودنی شکسپیر: تنها راهی که می‌توان به آمریکا اعتماد کرد این است که تمام خسارت‌هایی را که تحریم‌ها وارد کرده است، جبران کند، به خانواده سردار سلیمانی غرامت بدهد و علنا ​​از ترور سردار سلیمانی عذرخواهی کند.
پروفسور رودنی شکسپیر، استاد دانشگاه کمبریج انگلیس

سیاست شرق _ استاد دانشگاه کمبریج می گوید، مشکل اساسی در مذاکرات وین این است که آمریکا طرف قابل اعتماد نیست و تنها راهی که می‌توان به آمریکا اعتماد کرد این است که تمام خسارت‌هایی را که تحریم‌ها وارد کرده است، جبران کند، به خانواده سردار سلیمانی غرامت بدهد و علنا ​​از ترور سردار سلیمانی عذرخواهی کند.

به نقل از ایلنا، «پروفسور رودنی شکسپیر»  فارغ‌التحصیل دانشگاه کمبریج انگلیس، اقتصاددان، استاد علوم سیاسی دانشگاه، نویسنده کتاب‌ها و رساله‌های علمی- دانشگاهی در زمینه‌ی اقتصاد و… است. «رودنی شکسپیر» از منتقدان نظام‌های کاپیتالیستی و سوسیالیستی ، به بیان نظرات خود در مورد احیای برجام و تنش‌های فعلی پرداخت.

مشکل اساسی این است که ایالات متحده هرگز قابل اعتماد نیست

پروفسور رودنی شکسپیر در ابتدا در مورد مذاکرات وین می گوید:  مشکل اساسی این است که ایالات متحده هرگز قابل اعتماد نیست. آمریکا توافقات را زیر پا می‌گذارد و حتی در جریان مذاکرات، تحریم‌های جدیدی را اعمال می‌کند. به نظر می‌رسد که مذاکرات با شکست مواجه شده است. تنها راهی که می‌توان به آمریکا اعتماد کرد این است که تمام خسارت‌هایی را که تحریم‌ها وارد کرده است، جبران کند، به خانواده سردار سلیمانی غرامت بدهد و علنا ​​از ترور سردار سلیمانی عذرخواهی کند.

روسیه به سادگی از منافع خود دفاع می‌کند

هیچ کس به کشتار در یمن و خاورمیانه توجه نمی‌کند

وی در ادامه در مورد درخواست روسیه در مذاکرات وین گفت: روسیه به سادگی از منافع خود در جهانی که در آن قدرت تک قطبی رو به پایان است و با قدرت چند قطبی جایگزین می‌شود، محافظت می‌کند. همه تحریم‌ها علیه ایران ناعادلانه هستند – در واقع،  نارحت‌کننده هستند  و همه آنها باید برداشته شوند و خود ایران باید تصمیم بگیرد که با چه کسی تجارت می‌کند یا نه. روسیه، چین و ایران باید با هم تجارت کنند و ایران باید عاری از هرگونه تحریم باشد تا بتواند هر کجا که می‌خواهد و با هر کسی که می‌خواهد تجارت کند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: درخواست روسیه معقول است. نباید فراموش کرد که در پس حمله به اوکراین، گسترش مستمر ناتو به شرق و کشتار ۱۴۰۰۰ اوکراینی روسی زبان است. به این نکته هم باید توجه کرد که هیچ کس در غرب از ادامه کشتار توسط عربستان سعودی در یمن و خاورمینه صحبت نمی‌کند.

آمریکا باید به توافق بازگردد 

وی در ادامه در مورد توافق بدون حضور روسیه گفت: آمریکا توافق را زیر پا گذاشت. آنچه می‌گوید بی‌ربط است، مگر اینکه موافقت کند به توافق نامه بازگردد و غرامتی را پرداخت کند تا بتوان به آن اعتماد کرد. روسیه، ایران و چین باید با هم همکاری کنند – اگر با هم همکاری نکنند، هر کدام به تنهایی شکست خواهند خورد.

رویدادهای جهانی به سرعت پیش می‌روند

ممکن است آمریکا مجبور به کنار آمدن با ایران شود

این استاد دانشگاه اظهار کرد: توافق محتمل نیست با این حال، رویدادهای جهانی بسیار سریع پیش می‌روند و ممکن است آمریکا مجبور به کنار آمدن با ایران شود.انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »