... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
علم و تکنولوژي ۰۴ فروردین ۱۴۰۱ - 5:22 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

دومین راکتور نیروگاه اتمی امارات متحده عربی راه اندازی شد.

نیروگاه هزار و ۴۰۰ مگاوات برق را به شبکه ملی برق امارات اضافه خواهد کرد و به این ترتیب تولید کل این دو نیروگاه به ۲۸۰۰ مگاوات می‌رسد.

سیاست شرق _ نخست وزیر امارات و حاکم دوبی آغاز فعالیت دومین راکتور نیروگاه هسته‌ای این کشور در منطقه براکه در ابوظبی را اعلام کرد.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) به نقل از محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر این کشور و حاکم دوبی امروز پنجشنبه اعلام کرد: موفقیت امارات در راه‌اندازی دومین نیروگاه هسته‌ای در منطقه براکه را تبریک می گوییم.

موسسه انرژی هسته‌ای امارات نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروگاه هزار و ۴۰۰ مگاوات برق را به شبکه ملی برق امارات اضافه خواهد کرد و به این ترتیب تولید کل این دو نیروگاه به ۲۸۰۰ مگاوات می‌رسد.

بن راشد گفت: ۷۰ درصد از کارمندان نیروگاه‌های هسته‌ای کشور زیر ۳۵ سال دارند، ما کشور جوانی هستیم و به این نیروهای جوان تکیه داریم و جوانان ما نیز امیدوارند افق‌های تاریخی بی‌سابقه‌ای دست یابیم.

نیروگاه هسته‌ای براکه شامل چهار رآکتور ۱۴۰۰ مگاواتی است و پنج هزار و ۶۰۰ مگاوات ظرفیت تولید دارد. این نیروگاه توسط کنسرن برق کپکو (KEPCO) کره جنوبی با هزینه‌ای معادل ۲۴ میلیارد دلار ساخته می‌شود و حدود یک چهارم از برق امارات متحده عربی را تامین خواهد کرد.

در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد از برق امارات توسط توربین‌های گازی و دو درصد دیگر نیز از انرژی خورشیدی تامین می‌شود. مقامات اماراتی گفتند که می‌خواهند این وضعیت را تغییر دهند و قصد دارند به یکی از بازیگران مهم در عرصه انرژی تجدیدپذیر تبدیل شوند.

پیش از این یک کنسرسیوم فرانسوی و چینی نیز قرارداد ساخت بزرگ‌ترین سیستم فتوولتاییک جهان در ابوظبی را با ظرفیت دو گیگاوات امضا کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »