... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - 5:30 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

کانادا، تحریم های جدیدی علیه چند مقام ایرانی وضع کرد

کانادا بهمراه انگلیس و امریکا، از جمله کشورهایی هستند که بیشترین تحریم های ملی و خارج از قوانین بین المللی را علیه ایران، وضع نموده اند.

سیاست شرق _ بر اساس بیانیه وزارت خارجه کانادا، این کشور تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران را، علیه هفت نفر که اتاوا آنها را متهم به آنچه «دست داشتن در فعالیت‌هایی که صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کنند»، اعمال کرد.

به نقل از خبرگزاری « رویترز»، طبق بیانیه وزارت امور خارجه کانادا، افراد تحریم شده شامل یک فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تعدادی دیگر که در نهادهایی با نیروی انتظامی ایران در ارتباط هستند.

این وزارتخانه گفت تحریم‌ها همچنین شامل افرادی است که در شرکت‌های دولتی ساخت پهپادهای جنگی هستند.

افراد مورد نظر، از ورود به کانادا منع می‌شوند و با ممنوعیت معاملاتی مواجه می‌شوند که در صورت دارا بودن دارایی‌ در کانادا، آنها را مسدود می‌کند.

کانادا بهمراه انگلیس و امریکا، از جمله کشورهایی هستند که بیشترین تحریم های ملی و خارج از قوانین بین المللی را علیه ایران، وضع نموده اند.

پبش از این، کانادا تحریم هایی علیه شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام چهار نهادی هستند که در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند. کانادا همچنین حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، محمد کرمی، صغری خدادای، عزت‌الله ضرغامی، سید مجید میراحمدی و عباس علی کدخدایی، امیر حاتمی، حسین شریعتمداری، سعید مرتضوی، عبدالرضا رحمانی فاضلی، سالار آبنوش، قاسم رضایی، منوچهر امان‌اللهی، کیومرث حیدری، غلامرضا ضیایی، علی رضوانی، سید احمد خاتمی، لیلا واثقی، پیمان جبلی، علی لاریجانی، محمد جواد ظریف، محمد باقر ذوالقدر و ابوالفضل شکارچی کسانی بودند که در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته بودند.

دولت کانادا همچنین روزنامه کیهان، خبرگزاری تسنیم و نورنیوز را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده بود.

دولت کانادا همچنین در اقدامی نمایشی اعلام کرده بود ۱۰ هزار نفر از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای همیشه از ورود به کانادا منع خواهند شد.

ده‌ها فرد و نهاد ایرانی از جمله پلیس امنیت اخلاقی نیز را در فهرست تحریم‌های اتاوا قرار دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »