... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ تیر ۱۴۰۱ - 0:31 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

حادثه نشت گاز سمی در بندر عقبه اردن/ بیش از ۲۰۰ کشته و مصدوم

در حین انجام کار روزانه در بندر عقبه ، یک مخزن مملو از یک ماده گازی سمی در حین انتقال سقوط کرد که منجر به نشت گاز در محل شد.

سیاست شرق _ به گفته اداره امنیت عمومی اردن، نشت گاز سمی پس از سقوط یک تانکر در بندر عقبه (جنوب اردن) در روز دوشنبه، ده ها کشته و زخمی بر جای گذاشت.

به نقل از الجزیره، در پی این حادثه، دولت اردن از تشکیل تیمی برای بررسی حادثه سقوط مخزن گاز سمی در بندر عقبه، برای انجام اقدامات لازم خبر داد.

به گفته منابع الجزیره، تاکنون ۱۳ نفر جان خود را از دست داده و ۲۵۱ نفر زخمی شده اند. در همین حال مدیر بهداشت عقبه گفت: بیمارستان های منطقه مملو از موارد خفگی با گاز سمی است و بیمارستان صحرایی راه اندازی کرده اند.

عامر السرطاوی سخنگوی اداره امنیت عمومی با بازگشت به جزئیات این حادثه گفت: «در حین انجام کار روزانه در بندر عقبه ، یک مخزن مملو از یک ماده گازی سمی در حین انتقال سقوط کرد که منجر به نشت گاز در محل شد.»

بحران و تخلیه

نیروهای مسلح اردن اعلام کردند که ۴ هواپیما از فرودگاه نظامی مارکا به سمت عقبه برای تخلیه مجروحان پرواز کردند و نیروهای مسلح، منطقه حادثه در عقبه را بستند و تیمی از متخصصان شیمیایی را برای اقدامات ضدعفونی به منطقه اعزام شد.

پیش از این خبرگزاری اردن (پترا) به نقل از سخنگوی رسانه ای اداره امنیت عمومی گزارش داده بود که “متخصصان و تیم مواد خطرناک در دفاع غیرنظامی در حال حاضر در حال رسیدگی به حادثه نشت گاز در بندر عقبه هستند.”

مرکز ملی امنیت و مدیریت بحران نیز به نوبه خود کمبود اکسیژن در بیمارستان ها را تأیید کرد و در عین حال آنها را با کادر کافی برای مقابله با نشت گاز سمی تقویت کرد.

عقبه تنها بندر دریایی در پادشاهی است و بیشتر واردات و صادرات اردن از طریق آن انجام می شود و یکی از بنادر اصلی منطقه دریای سرخ است.

تلویزیون اردن اعلام کرد که سیلوهای عقبه پس از حادثه نشت گاز در بندر، کار خود را تا پایان بازرسی غلات متوقف خواهند کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »