... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - 10:23 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

وضعیت بغرنج فلسطینیان در رفح

بیش از یک میلیون نفر، به دلیل بیش از چهار ماه بمباران غزه توسط اسرائیل به سمت جنوب آن رانده شده‌اند، در رفح و مناطق اطراف آن در مرز این منطقه با مصر پراکنده و تحت شرایط سخت قرار دارند.

سیاست شرق _ بیش از ۱ میلیون فلسطینی که در رفح و اطراف آن محبوس شده بودند،تحت فشار و حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی، در حال تخلیه آنجا هستند، تا آخرین منطقه نوار غزه نیز، که محل استقرار مبارزان فلسطینی است، آمار حمله زمینی قرار گیرد.

به نقل از رویترز، آژانس‌های امدادی هشدار دادند که تعداد زیادی از غیرنظامیان ممکن است در حمله رژیم صهیونیستی جان خود را از دست بدهند و آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل اعلام کرد که نمی‌داند چه مدت می‌تواند «در چنین عملیات پرخطری» فعالیت و کمک رسانی کند.

فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس UNRWA گفت: «احساس اضطراب و وحشت فزاینده در رفح وجود دارد، مردم هیچ ایده ای برای رفتن ندارند.»

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که به ارتش دستور داده شده تا طرحی را برای “تخلیه جمعیت و انهدام” چهار گردان حماس که به گفته آنها در رفح مستقر شده اند، تهیه کنند.

با این حال، به نظر می رسد اسرائیل نمی‌تواند به هدف خود برای از بین بردن حماس که بر غزه حکومت می‌کنند دست یابد و همچنان حملات آنها علیه ارتش اسرائیل وجود دارد.

این بیانیه دو روز پس از رد پیشنهاد حماس برای آتش‌بس، توسط بنیامین نتانیاهو صادر شد.

بیش از یک میلیون نفر، به دلیل بیش از چهار ماه بمباران غزه توسط اسرائیل به سمت جنوب آن رانده شده‌اند، در رفح و مناطق اطراف آن در مرز این منطقه با مصر پراکنده و تحت شرایط سخت قرار دارند.

پزشکان و امدادگران برای تامین کمک‌های اولیه به فلسطینی‌هایی که در اطراف رفح پناه گرفته‌اند، در تلاش هستند. بسیاری از فلسطینیان در مقابل حصار مرزی با مصر گیر افتاده اند و در چادرهای موقت زندگی می کنند.

نیروهای اسرائیلی پس از حمله به شمال غزه، پس از حمله ۷ اکتبر مبارزان فلسطینی (حماس)، مردم مناطق شمالی را به سمت جنوب غزه کوچ دادند.

یان اگلاند، دبیرکل شورای پناهندگان نروژ، با هشدار نسبت به راه افتادن “حمام خون”، در صورت ورود نیروهای اسرائیلی به رفح، گفت: “هیچ جنگی را نمی توان در یک اردوگاه بزرگ پناهندگان مجاز دانست.”

غیرنظامیان فلسطینی در رفح، برگه جدید را باز می کند، نیاز به حفاظت دارند، اما هیچ جابجایی جمعی اجباری، توسط قوانین بین المللی آن شمرده نمی شود و نباید وجود داشته باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »