... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - 6:45 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

نخست وزیر عراق، به واشینگتن سفر می کند

العوادی: نخست وزیر مایل است که این سفر موفقیت آمیز باشد و نتایج واقع بینانه و موثری را به همراه داشته باشد و خطوط روابط عراق و آمریکا را ترسیم کند.

سیاست شرق _ سخنگوی دولت عراق، ضمن اعلام سفر نخست وزیر این کشور به واشینگتن، دستور کار «محمد شیاع السودانی» را در دیدار با مقامات آمریکایی را تشریح کرد.

بسم العوادی به خبرگزاری عراق (INA) گفت: موضوع اصلی سفر محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق به واشینگتن، بحث در مورد چشم انداز آینده روابط این کشور با آمریکا از جمله جنبه های امنیتی، نظامی و تسلیحاتی است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله پرونده‌هایی که در این بازدید مورد بررسی قرار می‌گیرد، پرونده مالی و آنچه مربوط به تصمیمات خزانه‌داری آمریکا، تأثیر آن بر بانک‌های عراقی و بدهی‌های عراق و همچنین پرونده های منطقه‌ای است، جنگ غزه و روابط عراق با کشورهای همسایه و کشورهای منطقه، پنج پرونده اصلی خواهد بود که گفتگوهای دوجانبه را در واشنگتن پوشش می دهد.

العوادی تاکید کرد که نخست وزیر مایل است که این سفر موفقیت آمیز باشد و نتایج واقع بینانه و موثری را به همراه داشته باشد و خطوط روابط عراق و آمریکا را ترسیم کند.

سخنگوی دولت عراق درباره فعال‌سازی چارچوب راهبردی و زمان‌بندی خروج ائتلاف بین‌المللی گفت: این پرونده توسط طرف‌های عراقی و آمریکایی تصمیم‌گیری شده است و دولت عراق صددرصد در این مورد جدی است، زیرا مربوط به آینده عراق و حاکمیت این کشور است و قابل مانور نیست.

وی با تاکید بر اینکه آنچه نخست وزیر می گوید همان چیزی است که روی آن کار می کند و با ائتلاف بین المللی در مورد روابط آینده، گفت وگو خواهد کرد و مذاکرات به نتایج مثبت و جدول زمانی برای عقب نشینی منتهی خواهد شد.

العوادی خاطرنشان کرد: عراق در قبال جنگ غزه موضعی دارد که برای جهانیان شناخته شده است و نخست وزیر در مجامع بین المللی، عربی و منطقه ای در این باره صحبت کرد و دیدگاه و موضع عراق را در مورد آنچه در جریان است بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه بیانیه سخنگوی کاخ سفید و دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر در خصوص سفر نخست‌وزیر به واشنگتن، خاطرنشان کرد: واقعیت منطقه‌ای در منطقه شام ​​عربی و همسایگان منطقه‌ای ما، بر عراق تأثیرگذار است.
 
وی در پایان گفت: عراق کشوری مستقل است و نخست وزیر به دنبال آن است که عراق متناسب با موقعیت خود در زمینه های مختلف تاریخی، تمدنی و بشردوستانه نقش و جایگاه مناسب خود را به درستی ایفا کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »