... امروز: جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - 6:43 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

هشدار اتحادیه عرب به اسرائیل درباره محاصره غزه

وزرای خارجه کشورهای عربی، در این نشست همچنین خواستار لغو تصمیم این رژیم در قطع جریان برق و آب به نوار غزه شدند.
در روز ۱۱ اکتبر ۲۰۲۳،در قاهره، وزرای خارجه این اتحادیه برای گفتگو در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطین در قاهره، یک تابلوی عربی با عبارت “فلسطین” در حمایت از فلسطینی ها در مقر اتحادیه عرب نصب شده است.

سیاست شرق _ اتحادیه عرب با برگزاری نشستی در قاهره، ادامه اقدامات غیرانسانی رژیم صهیونیستی با محاصره کامل نوار غزه و کشتن غیرنظامیان را محکوم و خواستار لغو محاصره غزه شد.

اتحادیه عرب در نشستی اضطراری که با مشارکت وزرای خارجه کشورهای عضو در مقر این اتحادیه در قاهره برگزار شده، محاصره کامل نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی و همچنین کشتن غیرنظامیان «از دو طرف» را محکوم کرد.

به نقل از «عرب نیوز»، وزرای خارجه عرب در این نشست بر «ضرورت رفع محاصره نوار غزه و اجازه فوری رساندن کمک‌های بشردوستانه و غذا و سوخت به این باریکه و از جمله از طریق نهادهای سازمان ملل متحد تاکید کردند».

وزرای خارجه کشورهای عربی، در این نشست همچنین خواستار لغو تصمیم این رژیم در قطع جریان برق و آب به نوار غزه شدند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، شمار شهدای فلسطینی در حمله همه جانبه رژیم صهیونیستی و بمباران های هدفمند به یکهزار و ۲۰۰ فلسطینی و تعداد مجروحان نیز به حدود ۵ هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است که اکثر آنها کودک و زن هستند.

منابع صهیونیستی نیز شمار تلفات اسراییلی ها در عملیات طوفان الاقصی را تا این ساعت یکهزار و ۳۰۰ اسرائیلی اعلام کرده اند.

در حالی که منابع رسمی فلسطینی شمار صهیونیست های اسیر شده را بیش از ۲۰۰ نفر اعلام کرده اند، اما منابع غیر رسمی آمار اسرای صهیونیست را نزدیک به یک هزار نفر می دانند (حدود ۸۰۰ نفر مفقود از سوی صهیونیست ها اعلام شده است).

دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) هم با ابراز نگران از اوضاع غزه از افزایش آوارگان فلسطینی به ۳۳۸ هزار نفر خبر داد.

غزه یکی از پرجمعیت ترین مکان های روی کره زمین است که ۲.۳ میلیون نفر در یک نوار زمینی به وسعت ۳۶۲ کیلومتر مربع زندگی می کنند.
از سال ۲٠٠۷ زمانی که حماس کنترل این منطقه را از دست جنبش سکولار فتح محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین، در اختیار گرفت، تحت محاصره اسرائیل قرار دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »