... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - 4:05 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
با توجه به تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی فلسطین؛

رایزنی های امیرعبداللهیان در خصوص نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای اسلامی

امیرعبداللهیان: در شرایط کنونی مردم غزه و کرانه باختری، بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت دولت‌های اسلامی هستند.

سیاست شرق _ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، در ادامه رایزنی های چند روز اخیر، با برخی از مقامات مختلف کشورهای اسلامی، جهت برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه، گفت و گو کردند.

به نقل از وبسایت وزارت امورخارجه، آقای امیرعبداللهیان در تماس های تلفنی خود با حسین ابراهیم طه ( دبیر کل سازمان همکاری اسلامی)، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی ( نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر)، سید بدر البوسعیدی (وزیر امور خارجه عمان)، فواد حسین ( وزیر امور خارجه جمهوری عراق) و هاکان فیدان ( وزیر امور خارجه جمهوری ترکیه)، تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه ایران، در گفت‌و گوهای صورت گرفته، پیشنهاد کرد نشست اضطراری وزرای کشورهای اسلامی به زودی برگزار شود.

وزیر امور خارجه با اشاره به تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی فلسطین گفت: در ماههای اخیر ۲۶۰ فلسطینی از جمله ۴۰ کودک و ۱۱ زن توسط صهیونیست ها به شهادت رسیدند و بازداشت فلسطینیان در کرانه باختری تشدید شده و تعداد اسرای فلسطینی به حدود ۵ هزار نفر رسیده که حدود ۲۰۰ نفر آنان زنان و کودکان هستند.

امیرعبداللهیان افزود: در عین حال حملات و تجاوزات نظامی و توهین و تعرض به مسجد الاقصی به طور مستمر در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار دارد و نتیجه این اقدامات رژیم صهیونیستی پاسخ مقاومت بوده است.

وی با اشاره به گفتگو با برخی دیگر از وزرای کشورهای اسلامی، پیشنهاد کرد نشست اضطراری وزرای کشورهای اسلامی به زودی برگزار شود.

وزیر امور خارجه ایران همچنین بر تداوم رایزنی و همفکری در خصوص تحولات منطقه و پیگیری برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی توافق کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »