... امروز: سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - 4:15 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
در پاسخ به سوالی در خصوص مذاکرات هسته ای با ایران؛

چین: آمریکا باید هر چه سریع‌تر تصمیم‌های سیاسی بگیرد

سیاست شرق _ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در خصوص چشم انداز احیای توافق برجام گفت که در این مقطع، طرف‌ها باید تلاش بیشتری برای حل و فصل مسائل باقی‌مانده داشته باشند و اجازه ندهند تلاش‌های قبلی به نتیجه نرسد.

به نقل از تارنمای وزارت امورخارجه چین، آقای «وانگ ونبین» در کنفرانس خبری روز پنجشنبه خود، در پاسخ به این سوال که، اگر طرف‌ها نتوانند به توافق دست یابند و تنش‌ها بین ایالات متحده و ایران بیشتر شود، چه نظری دارد؟ گفت: من گزارش های مربوطه را مرور کرده ام. 

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین خاطرنشان کرده است که فرستاده ویژه رابرت مالی در شهادت خود گفته است که سیاست فشار حداکثری آمریکا بر ایران شکست خورده است. عجیب است که ایالات متحده با اعتراف به اشتباهات خود، به جای تأمل در رویکرد خود، همچنان تحریم های ایران را تشدید می کند.

 وی افزود:چنین اقداماتی کمکی به خروج از بن بست در مذاکرات نخواهد کرد، بلکه فقط روند مذاکرات را تضعیف کرده و اعتبار آمریکا را بیشتر خدشه دار می کند. 

آقای ونبین ادامه داد: مذاکرات هسته ای ایران وارد مرحله نهایی شده است. در این مقطع، طرف‌ها باید تلاش بیشتری برای حل و فصل مسائل باقی‌مانده در زمان‌های اولیه داشته باشند و اجازه ندهند تلاش‌های قبلی به نتیجه نرسد. 

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت:آمریکا به‌عنوان عامل ایجاد بحران هسته‌ای ایران باید هر چه سریع‌تر تصمیم‌های سیاسی بگیرد، فعالانه به نگرانی‌های مشروع طرف ایرانی پاسخ دهد و به نتیجه‌گیری راحت مذاکرات کمک کند. 

وی افزود: چین همواره از روند حل و فصل سیاسی پرونده هسته ای ایران حمایت می کند. ما به مشارکت سازنده در مذاکرات ادامه خواهیم داد، به بازگرداندن برجام به مسیر عادی در تاریخ اولیه کمک می کنیم، از سیستم بین المللی منع اشاعه دفاع می کنیم و صلح و ثبات در خاورمیانه را ارتقا می دهیم. در این میان، ما قاطعانه از حقوق و منافع مشروع و قانونی خود دفاع خواهیم کرد. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »