... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - 9:42 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

کامرون: ممکن است، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسیم

وزیرخارجه انگلیس مدعی شد: ممکن است، همزمان با مذاکرات اسرائیل با رهبران فلسطینی درمورد راه‌ حل دوکشوری، به رسمیت شناختن دولت فلسطین توسط بریتانیا صورت گیرد.

سیاست شرق _ دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس، طی اظهاراتی در جریان سفر پنج‌شنبه خود به لبنان گفت که لندن ممکن است پس از اعلام آتش‌بس در غزه بدون اینکه منتظر نتیجه مذاکرات چند ساله اسرائیل و فلسطینی‌ها در مورد راه حل دو کشوری باشد، کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

کامرون در گفت‌وگو با «آسوشیتدپرس»، در عین حال گفت که تا زمانی که حماس در غزه حضور دارد، به رسمیت شناختن کشور فلسطین امکان پذیر نیست.

وزیرخارجه انگلیس مدعی شد: ممکن است، همزمان با مذاکرات اسرائیل با رهبران فلسطینی درمورد راه‌ حل دوکشوری، به رسمیت شناختن دولت فلسطین توسط بریتانیا صورت گیرد.

او افزود که به رسمیت شناختن کشور فلسطین ممکن است «چیزی باشد که ما به آن توجه کنیم زیرا این پیشروی به سوی یک راه حل واقع بینانه‌تر خواهد بود.

کامرون افزود که این مسئله «برای صلح و امنیت طولانی مدت در منطقه بسیار حیاتی است.»

اظهارات چند روزه مقامات کشورهای غربی درباره به رسمیت شناخت کشور فلسطینی، در حالی صورت می گیرد که بنیامین نتانیاهو و کابینه افراطی آن، با این مسئله مخالفت جدی دارند.مخصوصا اینکه، آمریکا، تشکیل کشور فلسطین را، با به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی عربستان، مرتبط نموده است.

از سویی دیگر، اظهارات کامرون درباره موجودیت حماس در غزه، مسئله ای که اسرائیل نیز بر آن تاکید دارد و خواهان خروج نیروها و رهبران حماس از این باریکه هستند. چشم اندازی که، ممکن نیست که پس از خروج حماس، منجر به تحقق ایده های مقامات غربی در خصوص ایجاد کشور مستقل فلسطینی نیز شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »