... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 2:48 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

ند پرایس: بازگشت به برجام در راستای «منافع امنیت ملی آمریکا» است

پرایس: از زمانی که دولت قبلی آمریکا در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شد برنامه هسته‌ای ایران  به شکلی که برای ما قابل قبول نیست، پیشرفت کرده است.

سیاست شرق _ ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در یک کنفرانس خبری با تصریح این که روند مذاکرات وین بیشتر از انتظار آمریکا طولانی شده، بازگشت به برجام را کماکان در راستای “منافع امنیت ملی ایالات متحده” توصیف کرد.

به نقل از دویچه وله، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ‌‌‌‌‌‌‌روزچهارشنبه در رابطه با مذاکرات وین گفت: ما همچنان با متحدان اروپایی خود در ارتباط هستیم و از نقش سازنده انریکه مورا در انتقال پیام ها میان آمریکا و ایران حمایت می کنیم.

 او در ادامه با بیان این که کشورش برای هر دو سناریوی توافق یا عدم توافق با ایران آماده است، بر اهمیت تماس‌ها و گفت‌وگوها با متحدان و شرکای ایالات متحده از جمله اسرائیل تاکید کرد و از در دستورکاربودن بررسی تاکتیک‌های دیگر برای مقابله با وضعیت‌های مختلف حاصل از مذاکرات وین خبر داد.

دور هشتم مذاکرات مربوط به احیای برجام که از ششم دی‌ماه سال گذشته آغاز شد، ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ به پیشنهاد انریکه مورا، مذاکره‌گر ارشد اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین وارد یک دوره تنفس شد و مذاکره‌کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌های خود بازگشتند.

دیپلمات‌های غربی می‌‌گویند، مقامات اروپایی قصد دارند با اعزام مجدد مورا به تهران برای خارج‌کردن مذاکرات از بن‌بست کنونی تلاش کنند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تازه‌ترین مصاحبه‌خود گفته است: «مذاکرات وین متوقف نشده، بلکه در روندی دیگر به منظور رفع تحریم‌ها و از طریق تبادل پیام‌های مکتوب با طرف آمریکایی به‌واسطه نماینده اتحادیه اروپا ادامه دارد.»

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »