... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - 8:33 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

پیروزی حزب کومینتانگ در انتخابات محلی تایوان/ ابراز خوشبینی چین

اریک چو، رهبر KMT که نام غیررسمی این منطقه را به این جزیره می‌دهد، گفت: ما سخت کار خواهیم کرد تا صلح منطقه‌ای را حفظ کنیم.

سیاست شرق _ پیروزی حزب کومینتانگ (KMT) در انتخابات محلی تایوان، تسای اینگ ون، رهبر حزب حاکم دموکراتیک مترقی را بر آن داشت تا از سمت خود استعفا دهد.

به نقل از اسپوتنیک، حزب کومینتانگ که خواهان روابط بهتر و مسالمت آمیزتر با چین است، توانست کنترل چهار شهرداری از شش شهر بزرگ این جزیره از جمله پایتخت تایپه را به دست آورد. 

از سوی دیگر، این حزب موفق شد در ۹ شهر از ۱۵ شهر بزرگ تایوان پیروز شود.

بر اساس گزارش کمیسیون انتخابات، مشارکت در انتخابات روز شنبه ۶۰ درصد بود و مردم به ۱۱۰۰۰ منصب دولت محلی، از جمله پست های برتر در ۲۱ شهر و شهرستان تایوان رأی دادند.

رهبر حزب حاکم دموکراتیک مترقی، پس از شکست در انتخابات، رئیس‌جمهور تایوان تأیید کرد که استعفای خود را از رهبری حزب دموکراتیک، پس از اینکه نتوانست مردم را متقاعد کند که حزب او بهترین گزینه است، است، اعلام کرد. تسای، پس از شکست به رسانه ها گفت: نتایج آن چیزی نبود که ما انتظار داشتیم.  

وی گفت: من باید مسئولیت کامل را بر عهده بگیرم و فوراً از سمت رئیس PDP استعفا دهم. 

پس از پیروزی در انتخابات، حزب KMT – حزبی که در طول مبارزات انتخاباتی حزب دموکراتیک خلق را متهم می‌کرد که به شدت با چین برخورد می‌کند – این پیروزی را جشن گرفت و تاکید کرد که از آزادی‌های تایوان محافظت خواهد کرد.

وی افزود: ما بر دفاع از ROC (تایوان) و حفاظت از دموکراسی و آزادی پافشاری خواهیم کرد. اریک چو، رهبر KMT که نام غیررسمی این منطقه را به این جزیره می‌دهد، گفت: ما سخت کار خواهیم کرد تا صلح منطقه‌ای را حفظ کنیم.

پکن اعلام کرد که نتایج انتخابات در تایوان نشانه خوبی است که مردم به دنبال صلح، ثبات و “زندگی خوب” هستند، بنابراین آنها برای حفظ روابط صلح آمیز با جزیره و پیشبرد سیاست «چین متحد» به کار خود ادامه خواهند داد.

 این انتخابات اندکی پس از بیستمین کنگره حزب کمونیست چین برگزار می شود که در آن شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، برای یک دوره دیگر انتخاب شد و در آن قوانینی علیه استقلال تایوان و به نفع اتحاد مجدد چین تصویب شد.

حزب کومینتانگ، خواهان روابط بهتری با چین است و سیاستی مصالحه جویانه با پکن در پیش می گیرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »