... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - 9:36 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

رویترز: چرخش تسلیحاتی هند به سمت آمریکا

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم، روسیه ۶۵ درصد از خرید تسلیحات هند را به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار در دو دهه گذشته تامین کرده است، اما جنگ اوکراین انگیزه تنوع بخشیدن به منابع تسلیحاتی را برای دهلی نو افزایش داد.
وزیر دفاع راجنات سینگ در حال دیدار با لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده پس از دیدار دوجانبه آنها در دهلی نو

سیاست شرق _ هند خرید تسلیحات از روسیه را کنار می‌گذارد، اما در حوزه‌های دیگر روابط نزدیک خود را با مسکو حفظ خواهد کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع هندی نوشتند هند به دنبال فاصله گرفتن از بزرگترین تامین‌کننده تسلیحات خود یعنی روسیه است، این اتفاق زمانی روی داد که توانایی روسیه در تامین مهمات و تجهیزات یدکی برای هند، به دلیل جنگ در اوکراین مختل شده است.

این منبع آگاه گفت: با این حال هند می داند که باید با احتیاط از نزدیک کردن مسکو به پکن جلوگیری کند.

بزرگترین واردکننده تسلیحات جهان(هند)، به آرامی در حال نزدیک شدن به غرب است، زیرا آمریکا به دنبال تقویت روابط در منطقه هند و اقیانوس آرام است و امیدوار است با کاهش وابستگی سنتی هند به روسیه، چین رو به رشد را مهار کند.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم، روسیه ۶۵ درصد از خرید تسلیحات هند را به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار در دو دهه گذشته تامین کرده است، اما جنگ اوکراین انگیزه تنوع بخشیدن به منابع تسلیحاتی را برای دهلی نو افزایش داد.

ناندان اوننی کریشنان، کارشناس روسیه در اندیشکده بنیاد تحقیقات آبزرور (ORF) واقع در دهلی نو گفت: به احتمال زیاد ما هیچ قرارداد نظامی بزرگی با روسیه امضا نمی کنیم، این یک خط قرمز برای واشنگتن خواهد بود.

این دیدگاه در حالی مطرح می شود که چهار منبع دولتی هند، از جمله یک مقام ارشد امنیتی که به تازگی بازنشسته شده است از پیشنهادات مسکو خبر دادند که ساخت مشترک پیشرفته‌ترین هلیکوپترهای کاموف و جنگنده‌های سوخو و میگ، با تولید مشترک در هند را شامل می‌شود.

وزارت خارجه و دفاع هند و روسیه به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

کارشناسان و مقامات گفتند: روسیه آشکارا از هند خواسته است تا روابط دفاعی خود را افزایش دهد اما نارندرا مودی نخست وزیر هند تمرکز خود را بر تولید داخلی با فناوری غربی معطوف کرده است. چنین تلاش هایی با برنامه «ساخت در هند» مودی برای حمایت از تولید داخلی هماهنگ تر است.

وزیر دفاع هند گفته است که انتظار دارد طی یک دهه آینده نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار برای سفارشات دفاعی هزینه کند.

سال گذشته، هند و آمریکا قراردادی را برای جنرال الکتریک (GE.N) با هدف تولید موتورهایی در هند برای تامین انرژی جت های جنگنده خود، امضا کردند که نخستین بار بود آمریکا چنین امتیازی را به یک غیر متحد می داد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »