... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - 7:52 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

کناره گیری، سفیر حسن نیت یونسکو، به دلیل کشتار دانش آموزان در غزه

شیخ موزا: تا کی جامعه جهانی به تماشا و سکوت ادامه خواهد داد؟ چگونه می توان کسی را که از جنایات غزه انتقاد می کند متهم به یهودستیزی کرد؟

سیاست شرق _«شیخه موزا بنت ناصر»، مادر شیخ تمیم، امیر قطر، به دلیل ناکامی سازمان یونسکو در حفاظت از کودکان غزه و کمک به آنها، عذرخواهی کرده و از سمت خود به عنوان سفیر حسن نیت این سازمان کناره گیری کرده است.

این اقدام در جریان اجلاس سران «یک قلب برای فلسطین» در استانبول ترکیه که روز چهارشنبه ۱۵ نوامبر، به میزبانی امینه اردوغان، همسر رئیس جمهورترکیه ، بانوی اول ترکیه برگزار شد، اعلام شد.

شیخه موزا در این اجلاس گفت: «وقتی دعوت مدیرکل وقت آقای کویچیرو ماتسورا را برای تبدیل شدن به فرستاده ویژه یونسکو برای آموزش پایه و عالی پذیرفتم، احترام زیادی برای این سازمان قائل بودم.

من عمیقا امیدوار بودم که با هم بتوانیم زمینه آموزش را تغییر دهیم و از آن محافظت کنیم. اما از سکوت یونسکو در حالی که دانش‌آموزان هدف قرار می‌گیرند و مدارس در غزه ویران می‌شوند که در هیچ سطحی با یونسکو و وظایف آن همخوانی ندارد، ناامید شدم.

شیخ موزا در سخنرانی خود در این نشست بر ضرورت اتحاد جهان عرب و اسلام در مورد آنچه در غزه می گذرد تاکید کرد و پرسید: تا کی جامعه جهانی به تماشا و سکوت ادامه خواهد داد؟ چگونه می توان کسی را که از جنایات غزه انتقاد می کند متهم به یهودستیزی کرد؟»

شیخه موزا تصریح کرد که آنها تمام تلاش خود را برای کمک به فلسطینی ها انجام می دهند، اما تلاش آنها به میزان قابل توجهی کمتر از آنچه به آنها بدهکارند، است.

هر کاری که ما انجام می دهیم برای مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری است. با این حال، بسیار کمتر از آن چیزی است که به آنها بدهکار است.

وی افزود: مردم غزه نماینده عزت امت در لحظه اسفبار تاریخ هستند.

او افزود: «ای فرزندان فلسطین شهادت می‌دهم که شما مرد و مظهر کرامت به دنیا آمدید».

و گفت: «تاب آوری و یکپارچگی شما شکست کسانی را که قرار است رهبری کنند، آشکار می کند.

وی در ادامه خطاب به بانوان اول جهان اسلام گفت: شما همیشه مایه مباهات ما خواهید بود.

شیخه موزا از سال ۲۰۰۳ به عنوان فرستاده ویژه برای آموزش های پایه و عالی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) خدمت کرده و چندین پروژه را راه اندازی کرده است.

 سازمان از پروژه های آموزشی حمایت می کند و از کودکان کشورهایی که در ثبت نام مدرسه با بحران یا مشکل مواجه هستند حمایت می کند.

او در سال ۲۰۱۲ بنیاد «آموزش بیش از همه» را تأسیس کرد و برنامه‌هایی مانند «آموزش کودک»، «حفاظت از آموزش در درگیری و ناامنی» و «دسترسی به آسیا» را اجرا کرد.

طبق آخرین آمار مقامات فلسطینی، در حالی که حمله اسرائیل به نوار غزه وارد چهلمین روز خود شده، حداقل ۱۱۳۲۰ فلسطینی از جمله بیش از ۷۸۰۰ زن و کودک کشته و بیش از ۲۹۲۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

هزاران ساختمان از جمله بیمارستان ها، مساجد و کلیساها نیز در حملات بی امان هوایی و زمینی اسرائیل به منطقه تحت محاصره از ماه گذشته، آسیب دیده یا ویران شده اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »