... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ شهریور ۱۴۰۲ - 9:01 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

تاس: روسیه با عضویت دائم آلمان و ژاپن در شورای امنیت، مخالفت کرد

لاوروف: این دو کشور مطلقاً هیچ موضوع جدیدی را در بحث‌های شورای امنیت به ارمغان نمی‌آورند زیرا آن‌ها "مانند تقریباً هر کشور غربی دیگر، فرمان واشنگتن را انجام می‌دهند. "

سیاست شرق _ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در حاشیه اجلاس بریکس در آفریقای جنوبی گفت که عضویت دائمی آلمان و ژاپن در شورای امنیت سازمان ملل امکان پذیر نیست.

به نقل از خبرگزاری “تاس“، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه خود با خبرنگاران در حاشیه نشست اجلاس بریکس در آفریقای جنوبی گفت: امکان ندارد آلمان و ژاپن بتوانند به صورت دائمی به شورای امنیت بپیوندند، زیرا بی‌عدالتی را تشدید می کند.

لاوروف افزود: بیش از یک سوم اعضای فعلی, کشورهای به اصطلاح طلایی را نمایندگی می‌کنند. در حالی که ۸ میلیارد باقی مانده از مردم جهان، اساساً در شورای امنیت نماینده ندارند.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که این دو کشور مطلقاً هیچ موضوع جدیدی را در بحث‌های شورای امنیت به ارمغان نمی‌آورند زیرا آن‌ها “مانند تقریباً هر کشور غربی دیگر، فرمان واشنگتن را انجام می‌دهند. “

لاوروف گفت که روسیه از مدت‌ها قبل در مورد نیاز به اصلاحات در سازمان ملل صحبت کرده است و در ۱۵ سال گذشته کارهای زیادی انجام شده است و اصلاحات “به شورای امنیت کمک می‌کند تا با توسعه جهان، علم و فناوری سازگار شود. “

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: موضوع اصلی اصلاحات همچنان در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح است زیرا این شورا در نظر اکثریت قریب به اتفاق مردم جهان نماینده سازمان ملل است و دارای اختیاراتی است که هیچ کس از جمله در مورد مسائل جنگ و صلح، مسائل مربوط به اقدامات قهری مانند تحریم, آن‌ها را در اختیار ندارد.

لاوروف گفت: از زمانی که هند و برزیل به طور رسمی درخواست های خود را برای عضویت دائم در شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرده اند، مدت زیادی می گذرد.

شورای امنیت یکی از پنج نهاد اصلی سازمان ملل است. اعضای دائم آن بریتانیا، چین، روسیه، آمریکا و فرانسه هستند. 10 عضو غیر دائم توسط مجمع عمومی برای دوره های دو ساله انتخاب می شوند. پنج نفر از ۱۰ نفر هر سال برای انتخاب مجدد انتخاب می شوند.

آلمان و ژاپن، که دو اقتصاد بزرگ جهانی هستند، از متحدین ایالات متحده آمریکا هستند و در بحران اوکراین، از مواضع واشینگتن علیه روسیه حمایت کردند.

ضمنا، روسیه و ژاپن، روی جزایر کوریل، اختلاف ارضی دارند و توکیو، مسکو را به اشغال این جزایر، پس از جنگ جهانی دوم، متهم می کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »