... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - 0:13 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

بودجه بی سابقه کابینه نتانیاهو، برای جنگ غزه

امیر یارون، رئیس بانک مرکزی اسرائیل (بانک مرکزی)،گفت که انتظار دارد که هزینه های جنگ در نوار غزه به 10 درصد از تولید ناخالص داخلی ، معادل 52 میلیارد دلار برسد.

سیاست شرق _ کابینه نتانیاهو، بودجه تکمیلی «بی‌سابقه‌ای» به ارزش ۸ میلیارد دلار را برای رفع نیازهای جنگی که تل‌آویو، از ۷ اکتبر گذشته در نوار غزه به راه انداخته است، تصویب کرد.

به نقل از خبرگزاری الجزیره، منابع اسرائیلی روز سه شنبه اعلام کرد که دولت دسته راستی نتانیاهو، بودجه جدید دولتی به مبلغ ۳۰ میلیارد شیکل (حدود ۸ میلیارد دلار) تا پایان سال جاری را برای تامین هزینه های جنگ تصویب کرده است.

وی اظهار داشت که حزب “وحدت ملی” به ریاست وزیر شورای وزیران نظامی بنی گانتز با بودجه مخالف است و همچنین اشاره کرد که دو وزیر حزب ” لیکود ” نیز،، از بودجه حمایت نکردند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ، رهبری حزب راستگرای لیکود را بر عهده دارد.

روز دوشنبه، امیر یارون، رئیس بانک مرکزی اسرائیل (بانک مرکزی)،گفت که انتظار دارد که هزینه های جنگ در نوار غزه به ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی ، معادل ۵۲ میلیارد دلار برسد.

بر اساس داده های بانک جهانی، تولید ناخالص داخلی اسرائیل در سال ۲۰۲۲ حدود ۵۲۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

بر اساس بیانیه بانک مرکزی اسرائیل، شاخص‌های فعالیت اقتصادی در طول جنگ حاکی از انقباض اولیه در فعالیت تجاری است که اخیراً بهبود تدریجی داشته است.

اداره تحقیقات بانک اسرائیل پیش بینی رشد تولید ناخالص داخلی خود را در هر دو سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ به ۲ درصد کاهش داد، در حالی که در برآوردهای قبلی ۳.۵ درصد بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »