... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
علم و تکنولوژي ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - 10:01 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

چین، تا سال ۲٠۳٠ فرود انسان روی ماه را محقق خواهد کرد

هدف کلی، دستیابی به اولین فرود انسان توسط چین بر روی ماه تا سال 2030 و انجام اکتشافات علمی ماه و آزمایش‌های فناوری مرتبط است.

سیاست شرق _ آژانس فضایی چین، روز دوشنبه اعلام کرد که چین قصد دارد تا سال ۲٠۳٠ ، فرود سفینه سرنشین دار در ماه را محقق کند.

به نقل از خبرگزاری «شین هوا»، معاون مدیر آژانس فضایی چین، در یک کنفرانس خبری گفت که چین اخیراً مرحله فرود بر ماه را در در دستور کار خود قرار داده است.

او افزود که هدف کلی، دستیابی به اولین فرود انسان توسط چین بر روی ماه تا سال ۲٠۳٠ و انجام اکتشافات علمی ماه و آزمایش‌های فناوری مرتبط است.

به گفته لین، اهداف شامل تسلط بر فناوری های کلیدی مانند سفر رفت و برگشت سفینه سرنشین دار زمین-ماه، اقامت کوتاه مدت در سطح ماه، اکتشاف مشترک انسان و ربات، انجام وظایف متعدد فرود، راه رفتن ، نمونه برداری، تحقیق، بازگشت و تشکیل قابلیت مستقل سفینه اکتشافی سرنشین دار خواهد بود.

او گفت که فرود سفینه سرنشین دار چین روی ماه، توسعه فناوری فضایی، درک انسان از منشأ و تکامل ماه و منظومه شمسی را عمیق تر میکند.

CMSA کارهای تحقیق و توسعه مختلفی را برای دستیابی به هدف بر اساس تحقیقات اولیه فناوری کلیدی و نمایش برنامه انجام داده است، از جمله تحقیق و توسعه نسل جدید پرتابگر سرنشین دار Long March-10، سفینه فضایی سرنشین دار نسل جدید، کاوشگر ماه و لباس فرود در ماه و همچنین ساخت و آزمایش محل پرتاب، امکانات و تجهیزات جدید است.

به گفته لین، آژانس فضایی چین( CMSA)، بعداً برای درخواست پیشنهادات برای محموله های علمی و ماه نورد سرنشین دار، و نام سفینه های فضایی سرنشین دار نسل جدید و فرودگر ماه، اطلاع رسانی خواهد کرد.

به گزارش سیاست شرق، چین، علیرغم ورود دیرهنگام خود به حوزه اکتشافات فضایی، اخیراً از یک چشم انداز بلندپروازانه پرده برداری کرده است که به طور بالقوه می تواند آن را به اولین کشوری تبدیل کند که پایگاه خود را در ماه ایجاد می کند. 

با آرزوی استقرار فضانوردان چینی در سطح ماه طی هفت سال آینده، پکن حتی ممکن است در ایجاد یک پایگاه دائمی ماه از ایالات متحده پیشی بگیرد.

ناسا برنامه‌هایی را برای کمپ پایه آرتمیس خود با هدف ایجاد در دهه ۲٠۳٠ افشا کرده است. این جدول زمانی دورنمای وسوسه انگیز یک مسابقه فضایی شدید قرن بیست و یکمی بین دو کشور را ایجاد می کند. 

ناسا اخیراً انتخاب چهار فضانورد را برای اولین خدمه ماه خود در نیم قرن اخیر اعلام کرده است، زیرا ایالات متحده و چین و روسیه برای ایجاد پایگاه های برون ماه در حال رقابت هستند. برنامه ماموریت آرتمیس II این است که سال آینده به دور ماه پرواز کند، با هدف فرود روی ماه برای سال ۲٠۲۵.

این فرود، بخشی از ماموریت آرتمیس III، شاهد قدم گذاشتن اولین زن و اولین فرد رنگین پوست بر ماه خواهد بود. . با این حال، بسیاری بر این باورند که این جدول زمانی ممکن است با تاخیرهایی روبرو شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »