... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - 1:13 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش تنش در شبه جزیره کره

وزارت خارجه کره شمالی اواخر روز جمعه اقدامات نظامی این کشور را در این هفته به عنوان پاسخی مناسب به این رزمایش توصیف کرد که آن را نمایش «هیستری رویارویی نظامی آمریکا» خواند.
کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی

سیاست شرق _ پرتاب موشک های بالستیک توسط کره شمالی از یک سو و به پرواز درآمدن بمب افکن های مافوق صوت آمریکایی بر فراز کره جنوبی،تنش در شبه جزیره کره را افزایش داده است.

به نقل از آساهی، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در این رابطه گفت: چهار موشک کوتاه بردی که از منطقه ساحلی غربی شلیک شده اند، حدود ۱۳۰ کیلومتر (۸۰ مایل) در ارتفاع حدود ۲۰ کیلومتری (۱۲ مایلی) به سمت دریای غربی این کشور پرواز کردند.

کره شمالی بیش از ۳۰ موشک را در این هفته آزمایش کرده است، از جمله یک موشک بالستیک قاره پیما در روز پنجشنبه که هشدار تخلیه در شمال ژاپن را به همراه داشت و تعداد زیادی هواپیمای جنگی را در واکنش خشمگینانه به رزمایش هوایی ترکیبی گسترده بین ایالات متحده و کره جنوبی به پرواز درآورد.

دو بمب افکن B-1B با چهار جنگنده F-16 آمریکا و چهار جت F-35 کره جنوبی در آخرین روز از رزمایش مشترک نیروی هوایی دو کشور آمریکا و کره جنوبی در روز شنبه، با نام “طوفان هوشیار” شرکت داشتند.

این اولین بار از دسامبر ۲۰۱۷ بود که بمب افکن های استراتژیک B1 در شبه جزیره کره مستقر شدند. در این رزمایش حدود ۲۴۰ هواپیمای جنگی از جمله جت های جنگنده پیشرفته اف-۳۵ از هر دو کشور شرکت داشتند.

وزارت خارجه کره شمالی اواخر روز جمعه اقدامات نظامی این کشور را در این هفته به عنوان پاسخی مناسب به این رزمایش توصیف کرد که آن را نمایش «هیستری رویارویی نظامی آمریکا» خواند.

در این بیانیه آمده است که کره شمالی با “سخت ترین واکنش” به هرگونه تلاش “نیروهای متخاصم” برای تجاوز به حاکمیت یا منافع امنیتی این کشور پاسخ خواهد داد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت که شرکت هواپیماهای ۱-B در این رزمایش مشترک، نشان دهنده آمادگی متحدان برای “پاسخ قاطعانه” به تحریکات کره شمالی و تعهد ایالات متحده برای دفاع از متحد خود با طیف کامل توانایی های نظامی خود از جمله هسته ای است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »