... امروز: سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - 10:46 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

عمران خان، به ۱٠ سال زندان محکوم شد

عمران خان پس از آزادی او در ماه‌های گذشته، به دنبال شرکت در انتخابات بود، اما قوه قضاییه نامزدی او و اکثر حامیانش را برای انتخابات پارلمانی که قرار بود در فوریه برگزار شد، رد کرد.س

سیاست شرق _ دادگاه پاکستان، عمران خان، نخست‌وزیر سابق و شاه محمود قرشی، وزیر خارجه پیشین این کشور را به تحمل ۱۰ سال زندان محکوم کرد.

به نقل از العربیه، دادگاه پاکستان، عمران‌خان و قرشی را به اتهام افشای اسرار دولتی محکوم کرد و این‌که نخست‌وزیر سابق محتوای پیام محرمانه‌ای که سفیر پاکستان در واشینگتن برای دولت اسلام‌آباد ارسال کرده بود را افشا و به اشتراک گذاشته است.

جنبش انصاف پاکستان به رهبری عمران خان اعلام کرد که به این حکم قضایی اعتراض خواهد کرد.

عمران خان پس از آزادی او در ماه‌های گذشته، به دنبال شرکت در انتخابات بود، اما قوه قضاییه نامزدی او و اکثر حامیانش را برای انتخابات پارلمانی که قرار بود در فوریه برگزار شد، رد کرد.

نخست‌وزیر سابق پاکستان گفت که ارتش سال‌هاست با خانواده‌هایی که سال‌ها بر پاکستان حکومت می‌کنند همکاری می‌کند تا جنبش مردمی او را درهم بشکند و از نامزدی او در انتخابات به عنوان نماینده حزب «تحریک انصاف» که او بنیانگذار آن است، جلوگیری کند.

رئوف حسن، سخنگوی جنبش انصاف پاکستان پس از پایان نامزدی اعلام کرد:«تقریباً فهرست همه نامزدهای رهبران ملی و ایالتی تحریک انصاف پاکستان رد شده است.»
انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »