... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 5:42 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

نشست سران مصر، اردن و امارات در قاهره

در این نشست تقویت اقدامات مشترک اعراب و اهمیت هماهنگی متقابل با توجه به چالش ها و بحران هایی که منطقه عربی را فرا گرفته و امنیت و ثبات آن را تهدید می کند، مورد بررسی قرار دادند.

سیاست شرق _ ولیعهد ابوظبی، رئیس جمهور مصر و پادشاه اردن در نشست مشترکی در قاهره، در مورد تقویت روابط و جنبه های مختلف همکاری بین سه کشور گفتگو کردند.

به نقل از خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی (وام)، شیخ محمد بن زاید آل نهیان  ولیعهد ابوظبی، عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر و ملک عبدالله دوم پادشاه اردن ، امروز دوشنبه در پایتخت مصر نشستی سه جانبه داشتند.

بنا به همین گزارش، در این نشست تقویت اقدامات مشترک اعراب و اهمیت هماهنگی متقابل با توجه به چالش ها و بحران هایی که منطقه عربی را فرا گرفته و امنیت و ثبات آن را تهدید می کند، مورد بررسی قرار دادند.

رهبران سه کشور همچنین با اشاره به تحولات بیت المقدس و مسجدالاقصی بر لزوم توقف هرگونه اقدامی که حرمت مسجدالحرام را نقض می کند و تغییر وضعیت موجود در آنجا علاوه بر پرهیز از تشدید تنش و ایجاد آرامش در آن تاکید کردند.

آنها همچنین در مورد آخرین تحولات منطقه ای و جهانی به ویژه جنگ اوکراین و پیامدهای انسانی و اقتصادی آن تبادل نظر کردند. 

در این نشست اقدام مشترک اعراب در مسائل امنیت، ثبات و رفاه، مبنای موفقیت منطقه در رویارویی با همه چالش‌ها عنوان شده است. 

رئیس جمهور مصر نیز به نوبه خود بر عزم مصر برای ادامه تقویت همکاری و مشارکت راهبردی مصر با امارات و اردن و همچنین تقویت اقدامات مشترک اعراب به ویژه با توجه به چالش های بزرگی که منطقه نیز شاهد آن است، تاکید کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »