... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 10:15 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

گفتگوی امیرعبداللهیان با شبکه جهانی CNN

امیرعبداللهیان: ما به کاخ سفید پیام فرستادیم و تاکید کردیم اگر رژیم اسرائیل بار دیگر اشتباه بزرگ را تکرار کند، پاسخ ما قاطع و برای آن‌ها پشیمان کننده خواهد بود.

سیاست شرق _ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران در گفتگو با «سی ان ان» گفت :اگر اسرائیل اقدامی انجام دهد،پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود.

به نقل از شبکه جهانی «سی ان ان»، امیرعبداللهیان بامداد روز جمعه  در جریان سفر به نیویورک در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری  سی‌ان‌ان گفت:در صورتی که رژیم اسرائیل بار دیگر دست به ماجراجویی بزند و علیه منافع ایران اقدام نظامی صورت دهد، پاسخ بعدی ما فوری و در سطح حداکثری خواهد بود.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: رژیم اسرائیل، در حمله به ساختمان سفارت ایران در دمشق، از خطوط قرمز عبور کرد و ۷ تن از نیروهای مستشاری نظامی ایران را که، برای مبارزه با تروریسم در آنجا حضور داشتند، به شهادت رساند.

او همچنین گفت پاسخ ایران به اسرائیل «محدود و حداقلی» بود و تهران می‌توانست پاسخ تندتری به حمله تروریستی این رژیم بدهد .

وزیر امور خارجه ایران همچنین به «ارین بارنت» مجری سی‌ان‌ان گفت: «ما به کاخ سفید پیام فرستادیم و تاکید کردیم اگر رژیم اسرائیل بار دیگر اشتباه بزرگ را تکرار کند، پاسخ ما قاطع و برای آن‌ها پشیمان کننده خواهد بود».

امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد رژیم صهیونیستی بار دیگر اشتباه بزرگ خود را تکرار نکند و گفت: «ما خواستار گسترش بحران‌ و تنش در منطقه نیستیم».

دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران گفت: حمله پهپادی و موشکی علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان سفارت ایران در دمشق و «در چارچوب حداقلی» بود.

او گفت هدف ایران «اقدام برابر» و شناساندن این موضوع بود که ایران «ابزارهایی برای پاسخ» در اختیار دارد.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: اقدام ایران در روز شنبه در حمله به اسرائیل، برابر قوانین بین المللی بود.

وی افزود: ما در این حمله، به مراکز اقتصادی یا افراد حمله نکردیم، بلکه به پایگاه نظامی نواتیم و همچنین یک مرکز اطلاعاتی، که حمله هواپیماهای اف۳۵( F_35) را هدایت کردند تا از بلندی های جولان، سفارت ایران را مورد هدف قرار دهند، مورد حمله قرار دادیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »