... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
جهان ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - 1:30 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

صدر اعظم اتریش: دیدار با پوتین دوستانه نبود

نهمر افزود: من همچنین برای پوتین کاملاً روشن کردم که تا زمانی که مردم در اوکراین بها مرگ مواجه هستند، تحریم ها علیه روسیه باقی خواهند ماند و شدیدتر خواهند شد.

سیاست شرق _ بنا به اظهار مقامات اتریشی، کارل نهمر، صدراعظم اتریش پس از دیدار از مسکو گفت که مذاکرات با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بسیار سخت و در عین حال شفاف بود.

به نقل از خبرگزاری تاس، بر اساس بیانیه نهمر، “این یک دیدار دوستانه نبود.”

او گفت: «مهمترین پیام من به پوتین این بود که این جنگ باید بالاخره پایان یابد، زیرا در هر دو طرف جنگ بازندگانی وجود دارند.

صدراعظم اتریش اظهار داشت که افرادی که در “جنایت جنگی جدی در بوچا [اوکراین] و جاهای دیگر” دخیل هستند، باید مسئولیت آنرا بپذیرند.

نهمر افزود: من همچنین برای پوتین کاملاً روشن کردم که تا زمانی که مردم در اوکراین بها مرگ مواجه هستند، تحریم ها علیه روسیه باقی خواهند ماند و شدیدتر خواهند شد.

کارل نهمر، صدراعظم اتریش همچنین گفت که به رهبر روسیه گفته است که ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین می‌خواهد با او گفت‌وگو کند.

وی در یک نشست توجیهی برای خبرنگاران اتریشی گفت: من همچنین به او گفتم که رئیس جمهور زلنسکی خواهان تماس مستقیم برای انجام مذاکرات است. هیچ واکنش قابل مشاهده ای در پی نداشت.

دفتر صدراعظم اتریش پس از دیدار با پوتین اعلام کرد که سفر نهمر به مسکو دارای سه هدف عمده بشردوستانه است که عبارتند از: توقف فوری خصومت ها، باز کردن کریدورهای بشردوستانه برای تخلیه مجروحان و گروه های آسیب پذیر جمعیت، و تضمین دسترسی بشردوستانه برای کمیته بین المللی صلیب سرخ و سایر سازمان های بشردوستانه.

نهامر اولین رهبر اتحادیه اروپا است که پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین با پوتین دیدار می کند. پیش از آن، نهمر با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در کیف دیدار کرده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »