... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ شهریور ۱۴۰۱ - 9:38 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

حمله به پایگاههای آمریکا در شمال سوریه

بر اثر حمله راکتی به پایگاه‌های آمریکا در شمال سوریه 3 سرباز آمریکایی زخمی شدند.

سیاست شرق _ فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه (سنتکام)، امروز پنجشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که شب گذشته، در حمله راکتی به نیروهای این کشور در شمال سوریه، ۳ سرباز آمریکایی زخمی شده‌اند.

به نقل از آناتولی، بر این اساس، بالگردهای نظامی آمریکا نیز در پاسخ، به منطقه ای که از آنجا حمله راکتی انجام شده حمله کردند و بر اثر آن ۳ خودرو منهدم و ۲ یا ۳ نفر را که گمان می‌رود مسئول شلیک موشک‌ها بودند، کشته‌ شدند.

خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، نیز نوشت که «دو پایگاه نظامی آمریکا در میدان‌های نفتی العمر و کونیکو در حومه دیرالزور مورد حمله راکتی قرار گرفت و این حملات منجر به بلند شدن دود در این مناطق» شد.

پس از این بود که نیروهای آمریکا، چهارشنبه شب، برای دومین بار در کمتر از بیست و چهار ساعت مواضعی را در سوریه را هدف حمله قرار دادند.

پنتاگون نیز با اعلام اینکه از گزارش‌های جدید مبنی‌بر تبادل آتش در سوریه مطلع است، تاکید کرد که آمریکا در دفاع از پرسنل خود هیچ تردیدی نخواهد داشت.

سخنگوی پنتاگون با ادعای اینکه بقایای پهپاد مورد استفاده در حمله ۲۴ مرداد ماه به نیروهای آمریکایی در سوریه، متعلق به ایران است، گفت: دیپلماسی هسته‌ای آمریکا از تصمیم این کشور برای دفاع نظامی از خود در خاورمیانه مجزا است.

این در حالی است که ارتش آمریکا دیروز مدعی شدند نیروهای این کشور روز سه‌شنبه گذشته اهداف وابسته به ایران را در دیرالزور سوریه مورد حمله هوایی قرار داده‌اند، ولی جمهوری اسلامی ایران هرگونه ارتباط آنها با خود را رد کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »