... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۵ فروردین ۱۴۰۱ - 8:17 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
به منظور تنش زدایی؛

وزیر امور خارجه چین وارد دهلی نو شد

این  اولین سفر یک مقام ارشد چین به هند از زمان جنگ ارتش دو کشور در شرق لاداخ در ماه می 2020 است.

سیاست شرق _وانگ یی وزیر امور خارجه چین جهت گفت و گو با مقامات هندی، وارد دهلی نو شد، این  اولین سفر یک مقام ارشد چین به هند از زمان جنگ ارتش دو کشور در شرق لاداخ در ماه می ۲۰۲۰ است.

به نقل از هندوستان تایمز، در گیری خونین در امتداد خط کنترل (LAC) و در دره گالوان در ژوئن ۲۰۲۰ که منجر به کشته شدن ۲۰ سرباز هندی و حداقل چهار سرباز چینی شد، روابط دوجانبه را به پایین ترین سطح خود رسانده است.

وی که روز پنجشنبه وارد دهلی نو شد، احتمالا روز جمعه با آجیت دوال مشاور امنیت ملی و اس جایشانکار وزیر امور خارجه دیدار خواهد داشت.

دیدار دوروزه وزیر امورخارجه چین، پس از آن صورت گرفت که هند از اظهارات وی نسبت به حمایت چین از موضع کشورهای اسلامی در خصوص کشمیر انتقاد کرد.

وانگ این اظهارات را هنگام سخنرانی در مراسم افتتاحیه نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی (OIC) به میزبانی اسلام آباد در روز سه شنبه بیان کرد.

وزیر امور خارجه چین پیش از این در یک توقف غیرمنتظره در کابل پایتخت افغانستان با رهبران جدید طالبان دیدار کرد. گزارش شده است که وی با رهبران طالبان “برای گفتگو در مورد موضوعات مختلف از جمله گسترش روابط سیاسی، همکاری های اقتصادی و ترانزیتی” ملاقات کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »