... امروز: سه شنبه - ۰۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ فروردین ۱۴۰۱ - 12:08 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
به منظور شرکت در نشست شش جانبه با متحدین آمریکا؛

آنتونی بلینکن، وارد اسرائیل شد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در سفری به خاورمیانه و جهت شرکت در نشست مشترک شش جانبه با وزرای خارجه اسرائيل، مصر، امارات متحده، مراکش و بحرین، وارد تل‌آویو شد.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده

سیاست شرق _ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز شنبه ۷فروردین( ۲۶ مارس) در سفری به خاورمیانه و جهت شرکت در نشست مشترک شش جانبه با وزرای خارجه اسرائيل، مصر، امارات متحده، مراکش و بحرین، وارد تل‌آویو شد.

به نقل از یورونیوز، آقای بلینکن قرار است در این سفر با مقام‌های ارشد اسرائیلی در خصوص موضوعات متنوعی از جمله مذاکرات هسته‌ای ایران و همچنین تهاجم روسیه به اوکراین بحث و گفتگو کند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد آقای بلینکن روز یکشنبه با نفتالی بنت نخست وزیر اسرائيل دیدار خواهد کرد.

دفتر یائير لاپید وزیر امور خارجه اسرائيل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده که بلینکن در اسرائيل با همتایان خود از کشورهای امارات متحده عربی، بحرین، مراکش و مصر دیدار خواهد کرد. قرار است این نشست به میزبانی اسرائيل در روزهای یکشنبه و دوشنبه در هتلی مجلل در جنوب اسرائيل برگزار شود.

بلینکن در این سفر قرار است از کرانه باختری رود اردن نیز بازدید کند و در ادامه سفر خود به مراکش و الجزایر نیز خواهد رفت. گفته می‌شود مسائل مرتبط با ایران و همچنین امنیت منطقه‌ای از اولویت‌های سفری او در منطقه خواهد بود. همچنین وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که بلینکن در این سفر با محمود عباس رئيس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز ملاقات خواهد کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »