... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ فروردین ۱۴۰۱ - 11:05 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
عواقب جنگ اوکراین بر سرزمین های اشغالی فلسطین؛ ؛

آیلت شاکد: اسراییل به دنبال پذیرش یکصدهزار یهودی اوکراینی و روسی است

اخیراً و از زمان آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین در حدود یک ماه پیش، مقامات اسرائیلی تاکنون بیش از 3500 مهاجر یهودی را از آنجا وارد سرزمین های اشغالی نمودند.

سیاست شرق _ به گفته آیلت شاکد، وزیر کشور اسرائیل، بر اساس “قانون بازگشت” (قانون مهاجرت یهودیان که فقط یهودیان را می پذیرد)، اسرائیل قصد دارد یکصدهزار یهودی اوکراینی و روسی را بپذیرد.

به نقل از الجزیره قطر، اخیراً و از زمان آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین در حدود یک ماه پیش، مقامات اسرائیلی تاکنون بیش از ۳۵۰۰ مهاجر یهودی را از آنجا وارد سرزمین های اشغالی نمودند.

در مورد آنچه برنامه ریزی شده است، به گفته آیلت شاکد، وزیر کشور اسرائیل، برای آماده شدن برای پذیرایی از یکصدهزار یهودی اوکراینی و روسیه که از مجموع ۸۰۰،۰۰۰ یهودی ساکن در دو کشور هستند، طبق “قانون بازگشت” (قانون مهاجرت یهودیان) برنامه ریزی شده است.

بنا به همین گزارش، با وجود پذیرش بخش عمده ای از مهاجران در هتل های رژیم صهیونیستی، برخی از خانواده ها به شهرک های کرانه باختری مانند شهرک های «یتظار» و «رفافا» منتقل شدند.

«قانون بازگشت» که پس از تأسیس اسرائیل توسط کنست اسرائیل تصویب شد، «حق یهودیان جهان برای مهاجرت و اسکان در اسرائیل» را تصریح می کند.

شهرک «رفافا» در نزدیکی شهر سلفیت (در شمال کرانه باختری) نیز مانند شهرک «یتظار» تاکنون پذیرای خانواده های یهودی اوکراینی بوده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »