... امروز: دوشنبه - ۲۷ فروردین - ۱۴۰۳
اجتماعی ۰۷ فروردین ۱۴۰۱ - 10:07 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

دومین جعبه سیاه هواپیمای چینی پیدا شد

این دو ضبط کننده باید به بازرسان کمک کنند تا بفهمند چه چیزی باعث سقوط هواپیما از ارتفاع 29000 فوتی (8800 متری) در دامنه کوه و جنگلی در جنوب چین شده است.

سیاست شرق _ رسانه های دولتی چین روز یکشنبه اعلام کرد که دومین «جعبه سیای» هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ شرکت چین شرقی که در هفته گذشته سقوط کرد و منجر به کشته شدن تمام ۱۳۲ سرنشین هواپیما گردید، پیدا شد.

تلویزیون دولتی CCTV گفت که آتش نشانان شرکت کننده در جست و جو، ضبط کننده را که یک استوانه نارنجی رنگ است، در دامنه کوهی در حدود ۱.۵ متر (۵ فوت) زیر زمین پیدا کردند. کارشناسان تایید کردند که این دومین جعبه سیاه است. برخورد شدید هواپیما با زمین، اجزای أن را به طور گسترده ای پراکنده کرد و گودالی به عمق ۲۰ متر (۶۵ فوت) در کنار کوه ایجاد کرد.

این دو ضبط کننده باید به بازرسان کمک کنند تا بفهمند چه چیزی باعث سقوط هواپیما از ارتفاع ۲۹۰۰۰ فوتی (۸۸۰۰ متری) در دامنه کوه و جنگلی در جنوب چین شده است.

پرواز MU5735 روز دوشنبه در مسیر شهر کونمینگ در جنوب شرقی چین به گوانگژو، یک شهر بزرگ و مرکز تولیدات صادراتی در نزدیکی هنگ کنگ، سقوط کرد. به گفته مقامات چینی، یک کنترل کننده ترافیک هوایی پس از مشاهده کاهش شدید ارتفاع هواپیما، چندین بار با خلبانان تماس گرفت اما پاسخی دریافت نکرد.

ضبط کننده صدای کابین خلبان، که همچنین یک استوانه نارنجی بود، دو روز بعد در روز چهارشنبه پیدا شد. برای بررسی و تجزیه و تحلیل به پکن ارسال شده است.

صدها امدادگر برای روزها با بیل و سایر ابزارهای دستی، مکان سقوط هواپیما را در خارج از شهر ووژو بررسی کرده اند. بیل های ساختمانی برای حذف خاک و پاکسازی گذرگاه ها به محل وارد شده اند و از پمپ ها برای تخلیه آب جمع آوری شده از باران استفاده می شود.

مقامات چینی اواخر روز شنبه اعلام کرده بودند که در بین ۱۲۳ مسافر و ۹ خدمه هیچکس نجات پیدا نکرده است. آنها گفتند که آنالیز DNA هویت ۱۲۰ نفر از سرنشینان هواپیما را تایید کرده است. امدادگران شناسنامه و کارت های بانکی متعلق به قربانیان را پیدا کردند.

چین شرقی، یکی از چهار شرکت هواپیمایی بزرگ چین، و شرکت های تابعه آن، تمام هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ خود را که در مجموع ۲۲۳ فروند هواپیما است، متوقف کرده اند. کارشناسان گفته اند که زمین‌گیری هواپیماها یک اقدام احتیاطی و نه نشانه‌ای از مشکلی در هواپیماها است.

شرکت بوئینگ در بیانیه ای اعلام کرد که یک تیم فنی بوئینگ از هیئت ایمنی حمل و نقل ملی ایالات متحده و اداره هوانوردی غیرنظامی چین حمایت می کند که تحقیقات در مورد سقوط هواپیما را هدایت می کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »