... امروز: سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۶ دی ۱۴۰۱ - 10:20 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان

وزیر امور خارجه ایران ضمن اظهار خرسندی از روند رو به گسترش روابط دوجانبه، به خصوص برگزاری موفق کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور به میزبانی پاکستان، بر اهمیت اجرایی شدن توافق های صورت گرفته در این کمیسیون تاکید کرد.

سیاست شرق _ در گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان، آخرین تحولات و مناسبات دوجانبه و برخی موضوعات منطقه ای و بین المللی، مورد رایزنی و تبادل نظر قرار گرفت.

به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، در گفتگو با بلاول بوتور زرداری همتای پاکستانی خود، ضمن اظهار خرسندی از روند رو به گسترش روابط دوجانبه، به خصوص برگزاری موفق کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور به میزبانی پاکستان، بر اهمیت اجرایی شدن توافق های صورت گرفته در این کمیسیون تاکید کرد.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران برای گشایش بازارچه مرزی “پیشین – مند” آمادگی دارد.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه تحرکات لابی رژیم صهیونیستی در گسترش اسلام هراسی و نیز اقدام جدید این رژیم جعلی در هتک حرمت مسجد الاقصی را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

امیرعبداللهیان ضمن اشاره به مسئولیت دولت فرانسه گفت: لابی صهیونیستی در ورای اقدام نشریه فرانسوی در توهین به مقدسات و مرجعیت دینی  قرار دارد، هر چند چیزی از مسئولیت دولت فرانسه نیز در این خصوص کاسته نمی شود.

وزیرخارجه ایران، در ادامه گفتگو با همتای پاکستانی خود تاکید کرد: کشورهای اسلامی نباید اجازه دهند برخی کشورهای غربی به اسم آزادی، توهین به مقدسات و نفرت پراکنی را در دستور کار خود قرار دهند.

آقای امیرعبداللهیان در پایان ضمن ابراز نگرانی از وضعیت نگران کننده افغانستان، نسبت به محروم کردن دختران از تحصیل در افغانستان ابراز تأسف کرد و بار دیگر بر ضرورت شکل گیری دولت فراگیر در این کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز، بر ضرورت همکاری های مشترک نظامی و امنیتی دو کشور در مبارزه با فعالیت های تروریستی تاکید کرد.

آقای بلاول بوتور زرداری همچنین از کمک های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران به سیل زدگان پاکستانی تشکر کرد و بر ضرورت تحقق هر چه سریع تر توافق های به دست آمده در نشست اخیر کمیسیون مشترک در راستای گسترش روابط خوب و سازنده میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان ضمن ابراز نگرانی از تداوم رویکردهای تهاجمی رژیم صهیونیستی، به خصوص  اقدامات این رژیم در هتک حرمت مسجد الاقصی را محکوم کرد و افزود، سکوت کشورها در برابر بی عدالتی در فلسطین باید پایان یابد.

وی با اشاره به سابقه بد نشریه فرانسوی در توهین به ساحت ‌پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و ارزش ها و مرجعیت دینی افزود، پاکستان آمادگی دارد در همکاری با دولت های اسلامی و سازمان همکاری اسلامی در راستای مقابله با هرگونه اسلام هراسی و توهین به مقدسات اقدام نماید.

بلاول بوتور زرداری در پایان بر ضرورت تداوم آموزش زنان در افغانستان، تشکیل دولت فراگیر و مبارزه با تروریسم در این کشور  تاکید کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »