... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - 6:41 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

نشست مشترک وزرای خارجه کشورهای عربی و آمریکا در اردن

سیاست شرق _ وزارت امور خارجه اردن اعلام کرد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، که به امان سفر کرده است، در دیدار با وزرای خارجه کشورهای عربی، در روز شنبه، درخواست هایی را برای انجام آتش بس فوری در غزه شنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، وزرای خارجه عربستان، قطر، امارات، مصر و اردن و همچنین نمایندگان فلسطین بر “موضع اعراب مبنی بر درخواست آتش بس فوری، ارسال کمک های بشردوستانه و راه های پایان دادن به وخامت اوضاع خطرناکی که امنیت منطقه را تهدید می کند” تاکید کردند.

همچنین، دفتر میقاتی در بیانیه‌ای اعلام کرد: نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان در اوایل روز شنبه در دیدار با بلینکن در امان بر اهمیت تلاش برای آتش‌بس در غزه و توقف آنچه به عنوان تجاوز اسرائیل به جنوب لبنان توصیف کرد، تاکید کرد.

از زمان آغاز جنگ حماس و اسرائیل در ۷ اکتبر،در سراسر مرز لبنان نیز، درگیری هایی بین خوب الله لبنان و نیروهای اسرائیلی وجود دارد.

اسرائیل پس حمله ۷ اکتبر توسط گروه حماس، که منجر به کشته شدن ۱۴۰۰ نفر و به اسارت بردن بیش از ۲۴۰ نفر انجامید،حملات گسترده و مرگباری را به باریکه غزه انجام داده است. حملاتی که منجر به تلفات سنگین غیرنظامیان در غزه شده است و بنا به اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از ۹۰۰۰ نفر فراتر رفته است و شرایط انسانی در غزه وخیم شده است.

بلینکن که روز جمعه پس از دیدار با مقامات اسرائیلی وارد اردن شد، گفت که ایالات متحده مصمم است که جبهه دوم یا سومی در درگیری وجود نداشته باشد.

 وی، در حالی که نزدیک به نیمی از کشته شدگان در غزه را،« زنان و کودکان» تشکیل می دهند، از اسرائیل خواست تا اقداماتی را برای حفاظت از غیرنظامیان در غزه انجام دهد!

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »